اخبار

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان: دستگاه‌های صادر کننده مجوز کسب و کار به فرمان رهبری گوش دهند

وکلاپرس- حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در بخشی از سخنرانی خود در شب دوازدهم محرم به موضوع تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره کرد و از اقدام احتمالی مجلس برای بازنگری در اختیارات سازمان‌هایی که زیر بار تسهیل صدور مجوز نمی‌روند خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در کشور ما بیشترین موانع کسب و کار وجود دارد که باید برداشته شود؛ اگر نظام پزشکی، نظام روانشناسی، کانون وکلا و سایرین به همین فرمان رهبر عمل کنند و تغییراتی در رویه گذشته خود دهند قطعا تحولی جدی در برداشت موانع کسب و کار ایجاد خواهد شد.

اقدام احتمالی مجلس برای بازنگری در اختیارات سازمان‌هایی که زیر بار تسهیل صدور مجوز نمی‌روند

وی با اشاره تلویحی به اقدام احتمالی مجلس برای بازنگری در اختیارات سازمان‌هایی که زیر بار تسهیل صدور مجوز نمی‌روند گفت: شاید اگر خود این نظاماتی که اشاره شد، اقدام به پذیرش قانون و مسیر تعیین شده از سوی رهبری کنند نیازی به مصوبه مجلس هم نباشد.

بیشتر بخوانید:

پناهیان با اشاره به تجربه موفق سایر کشورها در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یادآور شد: به گفته کارشناسان فقط با باز شدن مسیر دریافت مجوز ۳ میلیون شغل برای تحصیل کردگان کشور ایجاد می‌شود.

وی تحقق این هدف را نیازمند توجه جدی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست که مسیر کارشناسی عمیقی را از تدوین تا ابلاغ طی می‌کند.

 پیش از این سیدامیر سیاح، رئیس مرکز مطالعات و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جلسه اخیر کمیته حمایت از تولید مجلس شورای  اسلامی، از اراده مجلس برای باز پس گیری اختیار دستگاه‌های خود انتظام صادر کننده مجوز به دلیل سوء استفاده آنها از اختیارات قانونی شان خبر داه بود.

منبع: شادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا