اخبار

نوه دکتر مصدق: لیسانس حقوق از دانشگاه هاروارد گرفتم و قرار بود وکیل بشوم

وکلاپرس-  روز گذشته مورخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۳، محمود مصدق نوه دکتر محمد مصدق در ۹۰ سالگی و بر اثر کهولت سن درگذشت.

به گزارش وکلاپرس، دکتر «محمود مصدق» نوه مردی که صنعت نفت را ملی و هویت ایرانیان را در آن زمان احیا کرد یکی از قدیمی‌ترین پزشکانی است که تجربه نیم‌قرن معالجه بیمارانی را دارد که دچار نازایی هستند.

وی لیسانس حقوق از دانشگاه هاروارد را داشت  و در بخشی از مصاحبه هایش از علاقه اش به حرفه وکالت سخن گفته است.

بخشی از این گفت و گو به شرح زیر است:

من هیچ وقت نگذاشتم بچه‌هایم طب بخوانند. الان اگر بخواهم از نو شروع کنم باز هم نمی‌گذارم طب بخوانند.من حقوق می‌خواندم. من لیسانس حقوق از دانشگاه هاروارد گرفتم و قرار بود وکیل بشوم. گذشتم و آمدم به سوی طب.

– واقعا دوست داشتید وکیل شوید؟

آره از وکالت خوشم می‌آمد.

–  چرا بعد از گذراندن دوره پزشکی در دانشگاه لوزان سوئیس به ایران بازگشتید؟

پدرم از من خواست. بچه‌هایم با من اینجوری نیستند. من و پدرم رابطه خاصی داشتیم. پدرم گفت «تو باید طب بخونی» من هم گفتم «چشم».

–  یعنی پدرتان می‌خواستند شما راه ایشان را ادامه دهید و در همان رشته زنان و نازایی تحصیل کنید؟

بله. بنده همان دانشگاه خودشان در لوزان سوئیس رفتم. همان دانشگاهی که پدرم طب زنان و نازایی خوانده بود، من هم همان جا طب خواندم. متخصص شدم و به ایران برگشتم.

بیشتر بخوانید:

محمود مصدق ۲۸ مرداد امسال در نخستین جلسه رسیدگی به دعوای حقوقی بالغ بر ۴۰۲ هزار نفر از شهروندان ایرانی که از بیش از ۲۰ استان به طرفیت ۶ شخصیت حقوقی و حقیقی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا و سردمداران آن برگزار شد، حاضر بود ولی به دلیل کسالت و کهولت سن نتوانست به بیان اظهارات خود بپردازد از اینرو سخنان او به صورت مکتوب توسط فرزند وی غلامعلی مصدق قرائت شد.

حضور محمود مصدق در دعوای حقوقی علیه آمریکا
حضور محمود مصدق در دعوای حقوقی علیه آمریکا

 

‫۳ دیدگاه ها

    1. آقایان و حضرات باسواد . اینجانب دکترای حقوق خصوصی و زبان انگلیسی دارم . یک سوال از شما دارم اگر منصفانه جواب بدهید سپاسگزار خواهم شد. فرمودید قانون تسهیل وکلای بیسواد را بر جامعه تحمیل می کند فقط شما که از نخبگان علم حقوق هستید که یقینا هم این طور هست بفرمایید رزومه شما در رشته تخصصی حقوق چیست؟ چند مقاله ISI دارید؟ چند تالیف خارجی دارید؟ لطفا منتشر بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا