اخبار بین المللی

کوین اسپیسی از تمامی اتهامات آزار جنسی تبرئه شد

وکلاپرس- کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس هالیوود و برنده جایزه اسکار از سوی اعضای هیات منصفه دادگاهی که در لندن برای رسیدگی به ۹ فقره اتهام تجاوز و آزار جنسی علیه او تشکیل شده بود، تبرئه شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از بی بی سی اعضای هیات منصفه دادگاه سلطنتی منطقه سات‌ارک لندن روز چهارشنبه – ۲۶ ژوئیه – پس از حدود ۱۲ ساعت شور، این هنرپیشه سرشناس را از تمامی اتهاماتی که چهار مرد علیه او ایراد کرده بودند تبرئه کردند.

 چهار مرد که دادگاه دستور داده نام و هویت آنها برای همیشه محفوظ باقی بماند کوین اسپیسی را متهم کرده بودند که در حد فاصل سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ به آنها دست درازی، تعرض جنسی و در یک مورد تجاوز کرده بوده است.

اما هیات منصفه بر خلاف نظر دادستان‌ها، به این نتیجه رسید که آقای اسپیسی (Kevin Spacey ) درگیر یک رابطه جنسی بدون رضایت نشده بوده است.

او به هنگام قرائت حکم بی‌گناهی دستش را روی قلبش گذاشت و دو بار با حرکات لب و آهسته به هیات منصفه گفت: «ممنونم». در بیرون از ساختمان دادگاه هم آقای اسپیسی که هیجان‌زده به نظر می‌رسید گفت از این که اعضای هیات منصفه به دقت همه شواهد و مدارک را بررسی کرده‌اند «کمال قدردانی» را دارد.

شکایت چهار مرد از کوین اسپیسی

یکی از اتهام‌هایی که در بریتانیا علیه او وارد شده بود مربوط به شکایت مردی ۳۰ ساله بود که مدعی شد آقای اسپیسی در ماه اوت سال ۲۰۰۸ در لندن او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

اتهام دیگر از سوی مردی ۴۰ ساله طرح شد که مدعی بود در ماه مارس سال ۲۰۰۵ در لندن از سوی کوین اسپیسی آزارجنسی دیده است.

بیشتر بخوانید:

جدی‌ترین اتهام علیه آقای اسپیسی به همین شاکی دوم مربوط می‌شد که شامل اتهام تلاش فیزیکی برای برقراری رابطه بدون رضایت طرف مقابل بود.

اتهام سوم هم مربوط به ماه آوریل سال ۲۰۱۳ بود که از سوی مردی ۳۰ ساله ساکن گلاسترشایر در جنوب انگلستان طرح شده بود.

کنار گذاشته شدن از نقش اول سریال خانه پوشالی بعد از اتهامات آزار جنسی

آقای اسپیسی چند سال پیش همزمان با اوج‌گیری اتهام‌های آزارجنسی از سوی مردان نامی هالیوود چون هاوری واینستاین، با چندین مورد شکایت و اتهام از سوی مردان جوان روبرو شد که رسیدگی به برخی از آنها با توجه به محل شکایات در ناحیه قضایی سات‌ارک لندن شکل گرفت.

با رسمی شدن این شکایات کوین اسپیسی از ایفای نقش اول در سریال موفق «خانه پوشالی» کنار گذاشته شد و در چند سال اخیر کمتر از انظار عمومی ظاهر می‌شد.

بیشتر بخوانید:

او که به تازگی ۶۴ ساله شده، اتهامات علیه خود را «سست»، «دیوانگی» و «خنجر از پشت» خواند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا