اخبار صنفیرای

نمونه اعلام تخلف وکیل توسط دادگاه تجدیدنظر به علت تذکر در خصوص محاسبه مواعد

وکلاپرس- یک دادگاه تجدیدنظر در نامه ای به رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، تخلف یک وکیل عضو این نهاد را به علت تذکری در خصوص محاسبه مواعد، گزارش داده است.

به گزارش وکلاپرس، شعبه مربوطه در نامه‌ای خطاب به مرکز وکلای قوه قضاییه درج عبارت «…متاسفانه دادگاه محترم تجدیدنظر در محاسبات خود و شمارش ایام اعتراض، دچار اشتباه شده» در دادخواست تجدیدنظرخواهی را خلاف شان وکالت دانسته است.

بیشتر بخوانید:

متن نامه قاضی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ریاست محترم مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

باسلام و احترام

بدینوسیله در خصوص وکیل خانم  … فرزند علی به شماره ملی …  با توجه به اظهارات مشارالیه به عنوان وکیل تجدید نظر خواه به شرح دادخواست تجدید نظر خواهی: «…. با تمام احترامی که برای ریاست و مستشار گرامی شعبه پنجم دادگاه تجدید نظر قائل می باشند لیکن متاسفانه دادگاه محترم تجدید نظر در محاسبات خود و شمارش ایام اعتراض، دچار اشتباه شده….» که خلاف شئونات قضایی دادگاه و خلاف شان و حرفه وکالت میباشد و وکیل می بایست وفق قانون دفاعیات خود را ارائه نماید لذا مراتب تخلف نامبرده اعلام و ارسال بدیهیست ضمن بررسی نتیجه به این دادگاه اعلام مراتب گردد.

نمونه اعلام تخلف وکیل توسط دادگاه تجدیدنظر به علت تذکر در خصوص محاسبه مواعد
نمونه اعلام تخلف وکیل توسط دادگاه تجدیدنظر به علت تذکر در خصوص محاسبه مواعد

منبع تصویر:  امیر موسی خانی معاون دادستان انتظامی کانون وکلای دادگستری البرز

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. اینکه همیشه بزرگان حقوق متذکر شده اند که کانون وکلا باید مستقل از دستگاه قضا باشد بخاطر اینگونه موارد هست که قضات محترم تا متوجه میشوند که وکیل یا کارآموز وکالت عضو مرکز وکلای قوه قضاییه هست همه جوره سعی میکنند اعمال قدرت کنند و کوچکترین نقد و انتقاد را توهین تلقی و اینگونه مبادرت به اعلام تخلف میکنند.
    با این اوصاف چگونه میشود از وکیل توقع داشت بدون لکنت زبان و بدون نگرانی از حقوق موکل خود دفاع کند؟
    به نظر این حقیر می بایست با اینگونه قضات که با چنین رفتارهایی باعث وهن جامعه وکالت میشوند برخورد گردد و حق چنین مکاتباتی را بصورت مستقیم سلب نموده و با رعایت سلسله مراتب، صرفا ازطریق روسای دادگستری یا دادستان ها چنین مکاتباتی صورت گیرد.

  2. کار وکیل کاملا قانونی میباشد وتذکران هم کاملا بجا وقانونی است دادگاه درانتخاب مواعد دچار اشتباه شده

  3. دادگاه تجدیدنظر دیده چه گندی زده دست به قلم شده با اعلام تخلف وکیل از چاله اومده بیرون افتاده تو چاه
    آخه وکیل بنده خدا از تمام عبارات احترام آمیز استفاده کرده دیگه!!!
    کاش یه جمله ی جایگزین در شان خودشون رو مثال میزدن تا امثال بنده هم یاد بگیریم

  4. لطف کنید هر چه سریعتر این بازی تجدید نظر و ندیده و نشناخته حکم دادن را جمع کنید بجاش همون شعب بدوی را بجای یک قاضی به سه قاضی مجهز کنید تا یکبار تکلیف پرونده های مردم مشخص شود انقدر خون مردم به شیشه نکنید و عمر ملت را تباه

  5. اشتباه در محاسبه مواعد تجدید نظر خواهی از موارد خلاف شأن وکیل و تخلفات وکیل محسوب نمیشود انگار شعبه تجدیدنظر یه جورائی با وکیل محترم غرض ورزی داشته اند

  6. اسباب حیرت است! چگونه باید اشتباه دادگاه در مخاسبه مواعد را گوشزد شد؟ از چه عبارات و جملاتی می بایست استفاده گردد؟ آیا قضات خود را مصون از اشتباه و دارای عصمت می‌دانند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا