اخبار مجلس شورای اسلامی

یک نماینده مجلس: وکلا به عنوان یکی از ستونهای اصلی در تحقق حاکمیت قانون در جامعه هستند

وکلاپرس- علیرضا پاک فطرت نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش پنجشنبه گذشته کانون وکلای دادگستری فارس با محوریت وکلای در معرض خطر، وکیل و قاضی را بال‌های فرشته عدالت توصیف کرد و گفت: قانون حمایت از آنها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش وکلاپرس کانون وکلای دادگستری فارس پنجشنبه گذشته مورخ ۲۲ تیر میزبان برگزاری «همایش بایسته‌های حمایت از وکلای در معرض خطر» با حضور برخی روسای کانون های وکلا، تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی از مسئولین نهاد وکالت در کشور های همسایه بود.

علیرضا پاک فطرت نماینده مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان این که کانون وکلای استان فارس به عنوان یکی از مراکز فعال و پویا در عرصه کشور شناخته می شوند؛ اظهار کرد: امروز بیش از همیشه حضور وکیل در پرونده‌های قضایی لازم و ضروری به نظر می رسد.

در جامعه ای که وکلای قوی حضور داشته باشند شهروندان احساس آرامش بیشتری می کنند

وی عنوان داشت: در جامعه ای که وکلای قوی حضور داشته باشند شهروندان احساس آرامش بیشتری می کنند و امیدواریم این همایش بتواند به اهداف خود که همانا ارتقاء جایگاه وکیل و اجرای بهتر قانون است، دست یابد.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس با یادآوری این موضوع که دادگستری استان فارس جایگاه ویژه ای در عرصه کشور داشته و قضات استان به عدالت شهرت دارند، بیان کرد: وکیل و وکالت واژگان مقدسی هستند که جایگاه منحصر بفردی میان مردم و قوه قضاییه دارد و در برقراری عدالت و دفاع از حق و حاکمیت تلاش می کنند.

وکلا؛ یکی از ستونهای اصلی در تحقق حاکمیت قانون در جامعه

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس از وکلا به عنوان یکی از ستونهای اصلی در تحقق حاکمیت قانون در جامعه یاد کرد و افزود: کار وکالت به صورت بالذات مخاطره آمیز است و در بسیاری موارد خانواده وکلا و ذینفعان با تهدید از سوی سودجویان و افرادی که تعارض منافع دارند روبرو می شوند. به همین دلیل برای اینکه وکیل بتواند مسئولیت های خود را به درستی انجام دهد باید از حمایت مطلوب از سوی حاکمیت و جامعه برخوردار باشد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش بر دانش افزایی وکلا تاکید کرد و افزود: قانون تسهیل کسب و کار به معنای این نیست که افراد فاقد تخصص با دارا بودن مدرک تحصیلی بتوانند پروانه وکالت دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

پاک فطرت با بیان اینکه طبق قانون باید امنیت جسمی و روحی وکلا تامین شود، اظهار کرد: در کشور پهناور ایران با کمبود وکیل روبرو هستیم و باید با پرورش نیروهای متخصص و متعهد پاسخگوی این نیاز کشور باشیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا