اخبار اسکودااخبار مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس: باید از ظرفیت کانون‌های وکلا برای تدوین قوانین و مقررات استفاده شود

وکلاپرس- دکتر کوشا در دیدار با فرهاد طهماسبی، نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آماده همفکری با مجلس در دو حوزه کارشناسی و نظارت بر قوانین هستیم

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با دکتر فرهاد طهماسبی، نماینده نی‎ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت بهره‌گیری مجلس از ظرفیت حقوقدانان در کشور، از آمادگی نهاد وکالت برای تدوین و به‌روزرسانی قوانین و مقررات و همکاری با قوه قانونگذاری کشور خبر داد.

آمادگی نهاد وکالت در دو حوزه کارشناسی قوانین و نظارت بر قوانین

دکتر جعفر کوشا با بیان اینکه مجلس باید از پتانسیل کانون‌های وکلای دادگستری در حوزه تقنین استفاده کند، گفت: وکلای دادگستری می‌توانند در بحث نوآوری و به‌روز کردن قوانین به نمایندگان مجلس کمک کنند و همفکری داشته باشند؛ بر این اساس ما در نهاد وکالت در دو حوزه کارشناسی و نظارت بر قوانین این آمادگی را داریم که با مجلس همکاری لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا همچنین خواستار برگزاری جلسات مداوم میان کانون وکلا و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در دوره جدید شد.

دکتر کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم از نمایندگان مجلس انتظار تدبیر دارند نه آنکه وارد کار اجرایی شوند، تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس نگاه حقوقی به مسائل و موضوعات داشته باشند، آرامش بیشتری بر جامعه حکم‌فرما خواهد شد. امروز نیازمند تدوین قوانینی هستیم که نیازهای اصلی مردم را پوشش دهد و دردی از آنها را دوا کند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با دکتر فرهاد طهماسبی
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با دکتر فرهاد طهماسبی

باید از ظرفیت کانون‌های وکلا برای تدوین قوانین و مقررات استفاده شود

دکتر فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‎ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت نگاه کارشناسی در کمیسیون‌های مختلف مجلس، گفت: باید از ظرفیت کانون‌های وکلای دادگستری و نیز دانشکده‌های حقوق در کمیسیون‌های مختلف مجلس استفاده و نظرات آنها در موضوعات گوناگون برای تدوین قوانین و مقررات اخذ شود.

منبع: روابط عمومی اسکودا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا