نماینده بندرعباس در مجلس: دوره کارآموزی وکالت نه تنها نباید حذف شود، بلکه باید پررنگ تر از پیش برگزار شود

وکلاپرس- نماینده بندرعباس در مجلس در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان، در بیاناتی ضمن تاکید بر اهمیت و نقش نهاد وکالت در کشور بر ضرورت حفظ استقلال این نهاد تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری هرمزگان نشست اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان با دکتر محمد آشوری نماینده بندرعباس،قشم،حاجی آباد،خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی امروز مورخ ۲۷ شهریور ماه برگزار شد.

در این نشست دکتر محمد آشوری ضمن قدردانی از کانون وکلای هرمزگان، کانون‌های وکلا را نهادی مدنی دانست که افزون بر نقش آفرینی در مقام یک نهاد واسط میان حاکمیت و مردم، نقش مصلحانه و اعتمادساز برای نظام و دستگاه قضا را دارند، بطوریکه می‌توانند خواست مردم را کانالیزه کرده به گوش مسئولان برسانند و ملاحظات حاکمیت را برای ملت جا بیاندازند و در راستای اهداف عالیه نظام در درون و بیرون از مرزهای کشور گام بردارند.

کانون های وکلا به جای تقابل به تعامل بپردازند

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه همراه سازی این نهاد با سیاست‌های کلی نظام و اثر گذاری آن بر رشد اقتصادی و توسعه پایدار نباید دست آویزی جهت تضعیف و از میان بردن استقلال این نهاد بشود بیان داشت: بنظر میرسد بهتر است در زمان تصویب قوانین و مصوبات علاوه بر بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان مورد اعتماد کمیسیونهای مجلس، نظرات خود جوامع صنفی و مدنی که از جمله آنها جامعه مدنی وکلای دادگستری میباشد اخذ و تمامی زوایای مشکلات و ایرادات آسیب شناسی شود، لذا نقش کانون‌های وکلا در این راه بسیار مهم است و می‌بایست کارگروه های پژوهشی در هر کانون دایر تا با بررسی های همه جانبه و گسترده چکیده آنرا در قالب طرح به مجلس و سایر نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین عنوان کرد: کانون‌های وکلای دادگستری می بایست به جای تقابل به تعامل پرداخته و به ارائه طرح های دقیق و پژوهشی اهتمام ورزند تا در مجلس مورد استفاده قرارگیرد.

ضرورت ادغام نهاد موازی در کانون وکلای مستقل

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان ضرورت ادغام نهاد موازی در کانون وکلای مستقل به اصلاح قوانین وکالت بر پایه روش های روزآمد تاکید کرده و گفت: کانون وکلای مستقل می‌تواند به جذب سرمایه گذاری خارجی و اعتبار کشور در نظام بین المللی کمک شایانی کند.

کانون‌های وکلا خود تمهیدی جهت آنلاین سازی و یکدست بودن رویه در صدور، تمدید و … بیاندیشند

دکتر آشوری در ادامه در خصوص مصوبه اخیر مجلس و الزام کانون ها به درگاه ملی مجوز ها گفت: کانون‌های وکلا خود تمهیدی جهت آنلاین سازی و یکدست بودن رویه در صدور، تمدید، ابطال و نقل و انتقال و تمامی امور جاریه اندیشیده و آن را آگاهی رسانی کنند تا از موضع گیری های تند در مقابل خود و آسیب رسیدن به ارکان این نهاد اجتماعی جلوگیری بعمل آید.

وی تاکید کرد: کانون‌های وکلا خود وارد میدان شده و از باب انفعال خارج شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در ادامه در ارتباط با قوانین وکالت بیان داشت: ایرادتی به قوانین وکالت و رویه کانون‌های وکلا وجود دارد که می بایست توسط خود کانونها با کار کارشناسی این نقاط ضعف احراز و راه حل های آن نیز ارایه شود تا در فرجام تبدیل به قانون گردد.

دوره های کارآموزی نه تنها نباید حذف شوند بلکه باید پررنگ تر و وزین تر از پیش برگزار شود

دکتر آشوری در رابطه با برگزاری دوره های آموزشی و کارآموزی گفت: این دوره‌ها بسیار مهم و حیاتی بوده و نه تنها نباید حذف شوند بلکه باید پررنگ تر و وزین تر از پیش برگزار شود، چرا که وکلای حرفه ای از متن کار عملیاتی و کارگاهی بیرون می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

وی در پایان با بیان اینکه جامعه از مدار مشورت حقوقی خارج شده است افزود: باید به سمت ترویج فرهنگ مشاوره با وکیل در حوزه‌ های مختلف رفت، وکلا می‌توانند نقش مهمی در اجرای سند تحولی قضایی، برنامه توسعه هفتم در زمینه برون سپاری، حل مسائل از طریق داوری،صلح و میانجیگری داشته باشند، با الزامی کردن وکالت در بسیاری از امور حتی فراتر از محاکم قضایی می‌توان به این مهم دست یافت.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری هرمزگان

خروج از نسخه موبایل