اخبار

وکیل مدافع آزاده صمدی : قاضی در رای خود بیانیه عقیدتی منتشر کرده است

وکلاپرس- حسن آقاخانی یکی از وکلای پرونده آزاده صمدی (بازیگر سینما و تلویزیون) در خصوص جزئیات این پرونده و محکومیت موکلش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اعتماد آنلاین، روز گذشته تصویر بخش‌هایی از رای محکومیت آزاده صمدی  (بازیگر سینما و تلویزیون) در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که بر اساس آن وی باید هر دو هفته یکبار به مرکز رسمی روانشناسی مراجعه کند.

حسن آقاخانی یکی از وکلای پرونده با تاکید بر اینکه «این رای نباید رسانه ای می شد» گفت: متاسفانه قاضی محترم در رای خود بیانیه عقیدتی منتشر نموده است. درحالی که مطابق قانون قاضی مکلف است در زمان صدور دادنامه موارد قانونی را مورد ملاحظه قرار دهد.

در کمال تعجب رای صادره در فضای مجازی منتشر شد

آقاخانی گفت: درخصوص رای دادگاه سرکار خانم صمدی، ابتدا باید اعلام نمایم، هم موکل و هم وکلای ایشان سرکار خانم‌ مریم کیان ارثی و اینجانب تاکید بر عدم‌ انتشار عمومی دادنامه داشتیم. اما در کمال تعجب رای صادره در فضای مجازی منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

قاضی در رای خود بیانیه عقیدتی منتشر نموده است

این وکیل در ادامه صحبتش افزود: درخصوص دادنامه مذکور، متاسفانه قاضی محترم در رای خود بیانیه عقیدتی منتشر نموده است. درحالی که مطابق قانون قاضی مکلف است در زمان صدور دادنامه موارد قانونی را مورد ملاحظه قرار دهد. عمل اعلامی دادسرا از ابتدا مورد انکار و رد موکل قرار داشت، زیرا ایشان با کلاهی که کاملا سر ایشان را پوشش داده ظاهر شده است. چگونه دادرس دادگاه به بی‌حجابی ایشان رسیده است ‌الله اعلم.

آقاخانی در ادامه گفت: تاسف‌انگیزترین بخش از دادنامه، نسبت دادن مراتب و موارد غیر واقعی به خانم صمدی است که در این قسمت از رای هیچ نوع نگاه حقوقی و قضایی مشاهده نمی‌شود.

منبع: اعتماد آنلاین

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. بیانیه عقیدتی باز دیگر چه اصطلاحی است که این آقای وکیل محترم اصرار دارند وارد قلمرو حقوق کنند؟؟؟؟
    از کجا به این لفظ رسیده اند؟

    1. سلام.. ایشان نخواسته اند لفظی وارد قلمرو حقوق کنند صرفا به دفاع از موکل خودنظر قانونی و درست خودشون رو اعلام کردن و کلمه بیانیه عقیدتی ک گفته شده همونطور ک از معنای کلمات کاملا مشخصه ینی قاضی پرونده از روی عقیده و احساس شخصی ن از روی مواد قانونی رای صادر نموده…….!

      1. آهان پس منظور ایشان بیان عقیده شخصی قاضی محترم بوده است
        خب پش آیا بهتر بود آقای وکیل به جای واژه پراکنی غیرمستند، به طور مستند و قانونی میفرمودن که کجای رای خلاف صریح قانون و عقیده شخصی قاضی محترم بوده است چون ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات حجاب شرعی رو ملاک قرارداده و مقرر داشته “بدون حجاب شرعی” شما و آقای وکیل بفرمایید کجای شرع و قانون داشتن کلاه و نمایان بودن گردن رو حجاب شرعی دانسته است؟ اگر یک فقیه یا حقوقدان با نظر شما و این آقا وکیل محترم موافق بود بنده تسلیم خواهم شد.
        مگر حجاب عرفی است که بخواهد نظر شخصی آقای قاضی باشد
        خب است که آقای وکیل و سایر دوستان در به کار گیری عبارات دقت کنند ضمنا از وکلاپرس محترم به عنوان یک مرجع حقوقی انتطار می‌رود هر رطب و یابس را منتشر نکند

      2. آهان پس منظور ایشان بیان عقیده شخصی قاضی محترم بوده است
        خب پس آیا بهتر نبود آقای وکیل به جای واژه پراکنی غیرمستند، به طور مستند و قانونی میفرمودن که کجای رای خلاف صریح قانون و عقیده شخصی قاضی محترم بوده است چون ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات حجاب شرعی رو ملاک قرارداده و مقرر داشته “بدون حجاب شرعی” شما و آقای وکیل بفرمایید کجای شرع و قانون داشتن کلاه و نمایان بودن گردن رو حجاب شرعی دانسته است؟ اگر یک فقیه یا حقوقدان با نظر شما و این آقا وکیل محترم موافق بود بنده تسلیم خواهم شد.
        مگر حجاب عرفی است که بخواهد نظر شخصی آقای قاضی باشد
        خب است که آقای وکیل و سایر دوستان در به کار گیری عبارات دقت کنند ضمنا از وکلاپرس محترم به عنوان یک مرجع حقوقی انتطار می‌رود هر رطب و یابس را منتشر نکند

        1. آقای مهدی شایان (وکیل پایه یک دادگستری) موضوعی که همکار محترم بهش اعتراض دارند در خصوص انگ بیمار روانی بودن توسط قاضی به متهم هستش نه در خصوص مواد قانونی که شما اشاره کردید. لطفاً قبل از این‌که اظهار فضل بفرمایید یک بار نقد جناب آقای دکتر خالقی (دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران) رو با دقت مطالعه کنید.
          موفق و پیروز باشید.

    2. همینه که داری میبنی و جناب آقای دکتر خالقی (دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران) اونو مورد نقد قرار داده! شما فکر کنم تو کشور دیگه‌ای زندگی می‌کنید… انگ بیمار روانی به محکوم‌علیه زدن بدون ارجاع موضوع به کارشناس (= پزشک متخصص روانشناس) بر اساس احساسات سیاسی بهش میگن بیانیه عقیدتی…

  2. رای کاملا قانونی و مستند و مستدل صادر شده است. همیشه وکیل بازنده، تقصیر را گردن قاضی می اندازد و وکیل برنده، پیروزی در پرونده را به علم و توانایی خودش نسبت می دهد.

    1. بنده خدا اتفاقاً نقد جناب آقای دکتر خالقی رو در همین سایت اگه بخونی متوجه میشی که بازنده اصلی این پرونده، قاضی بوده و نه وکیل متهم…

  3. عذرخواهم که عبارت “پس آیا بهتر نبود..” در سطرهای اولیه به اشتباه “پش آیا بهتر بود…” درج گردید

  4. قاضی محترمی که چنین رای صادر کرده است دنبال انتقام گیریرنبوده خواسته طرف متنبه شده دیگر چنیین کار منکری را مرتکب نشود اگر ۶ ماه حبس برای این فرد حکم میداد خیلی برای محکوم تحملش سخت تر بود البته توی وکیل از این رافت فقط سو استفاده کردن را یاد گرفتی

    1. نهادهای ارفاقی اختیاری و الزامی از حکومت قانون ناشی می‌شود و ناشی از رأفت قاضی نیست! محض آگاهی ذهن شما جرم بی‌حجابی مجازات جایگزین حبس به علاوه جزای نقدی داره! و اینجا برره نیست که قاضی دلبخواهی بخواد برای طرف شش ماه مجازات تعیین کنه! آقای محمدی….برای این‌که بفهمی مشکل این رأی کجاست باید محض اطلاع شما بگم قاضی و هر مقام قوه قضاییه نمیتونه انگ روانی به متهم بزنه و شخصیت اونو تحقیر کنه اینو بند (١١) ماده واحده ‌قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی میگه! به همین دلیل قاضی بر اساس عقاید شخصی و نه قانون، دنبال انتقام‌جویی بوده.
      ………..
      موفق و پیروز باشید.

    2. البته آقای محمدی رعایت ادب حکم میکنه که به جای واژه (تو) از واژه (شما) استفاده کنید.
      موفق و پیروز باشید.

  5. جهت اطلاع مهدی شایان (وکیل پایه یک یک دادگستری)، بنده خدا، محمدی و محمد (وکیل پایه یک یک دادگستری):
    جهت توجه وکیل پایه یک دادگستری:
    معاون اول قوه قضاییه همچنین خطاب به همکاران خود در سراسر کشور، گفت: مجازات تکمیلی باید نسبت به عمل ارتکابی و مجازات اصلی جرم سنخیت داشته باشند. برخی از آرای قضایی که در مورد بدحجابی صادر می‌شوند باید برابر قانون باشند تا حقی از کسی ضایع نشود. مجازات تکمیلی در این حوزه باید به نحوی باشد که قانون و عرف آن را بپذیرد و متناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا