اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

اعلام وصول طرح استفساریه موادی از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس

وکلاپرس- محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته اعلام وصول طرح استفساریه موادی از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را قرائت کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت، در جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته مورخ یک بهمن ماه طرح استفساریه مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اعلام وصول شده است.

 اگر چه هنوز جزئیات و متن این طرح مشخص نشده است، اما پیش از این در ۱۷ دی ۱۴۰۲ حجت الاسلام محمد تقی نقد علی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس از تهیه استفساریه‌ای برای تعیین تکلیف وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

بر اساس اعلام خبرگزاری خانه ملت این استفساریه برای مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ارائه شده است. این در خالی است که نمایندکان در ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ قانون استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در خصوص موضوع «میانگین وزنی نمرات تراز شده» به تصویب رسانذه اند.

همچنین در تیر ماه ۱۴۰۲ نیز محمد تقی نقد علی در کانال تلگرامی اش از ثبت طرح جدید استفساریه مواد ٣ و ۵ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار (متقاضیان وکالت و سردفتری) در درگاه مجلس با موضوع «وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز … ممنوع است» خبر داده بود.

خبرنگار وکلاپرس درحال پیگیری جزئیات بیشتر است.

 منبع: خانه ملت

‫۵ دیدگاه ها

  1. قانون تسهیل افق جدید برای اشتغال زایی و دسترسی راحت مردم به خدمات قضایی گفت:

    زنده باد جناب نقدعلی خدا قوت
    و خدا قوت به مجلس محترم شورا اسلامی

  2. خیلیم عالی وقتی یکی از ازمون کتبی تستی قبول شده اختبار یا هر ازمون دیگه ای با هرنام و عنوانی ممنوعه تا اخر که نباید ازمون داد مگه قضات یا کارمندان بازنشسته ازمونی میدن؟ خیلیا حتی دوره کاراموزیم شرکت نمیکنن برعکس ماها

    1. همه آزمون تو این سی چهل سال اخیر بعد از آزمون کتبی مصاحبه علمی داره …کسی من بعنوان سردفتر یا وکیل پذیرفته میشه مگه نباید طرز بیانش سنجیده بشه……

  3. درود بر جناب نقدعلی، بلاخره یک مرد پیدا شد که جلوی انحصارگری حرفه وکالت رو بگیره .
    سوال از جناب نقدعلی : چرا کانونهای وکلا متقاضیان بند دال ماده ۸ لایحه قانونی استقلال رو که قانونگذار صرفاً مقید به گذراندن نصف دوره مقرر کارآموزی برای اعطای پروانه پایه یک وکالت نموده است را ، مجبور به شرکت در آزمون اختبار می نمایند ؟
    اگر نظر قانونگذار شرکت و قبولی در آزمون اختبار می بود همانند ماده ۷ لایحه مذکور به صراحت این قید را مشخص و بیان می کرد .
    از جناب نقدعلی تقاضا داریم که در این خصوص پیگیری بفرمایند . با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا