نسبت‌های سود فعالیت وکالت و مشاوره حقوقی در فهرست اعلامی سازمان امور مالیاتی برای سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است

وکلاپرس- بر اساس فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های خدمات عملکرد سال ۱۴۰۲، نسبت سود برای مشاوره در امور حقوقی ۴۵ و امور وکالت ۵۵ درصد اعلام شده است.

به گزارش وکلاپرس، سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد.

 فهرست نسبت‌های سود فعالیت مربوط به عملکرد سال هر سال در اجرای مقررات ماده (۴۱) آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده (۲۱۹) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴، در سه بخش فعالیت‌های تولید، بازرگانی و خدمات جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ می شود.

بر اساس مقایسه فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های خدماتی  مربوط به عملکرد سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱، در ردیف امور وکالت و ردیف مشاوره حقوقی هیچ تغییری صورت نگرفته است.

در جدول منتشر شده ار سوی سازمان امور مالیاتی مروبط به نسبت سود عملکرد سال ۱۴۰۱، نسبت سودآوری فعالیت مشاوره حقوقی و امور وکالت به ترتیب  ۴۵ و ۵۵ اعلام شده بود.

در جدول نسبت سود عملکرد سال ۱۴۰ نیز که روز ۲۸ شهریور ماه  منتشر شده است، نسبت سودآوری فعالیت مشاوره حقوقی و امور وکالت به ترتیب  ۴۵ و ۵۵ اعلام شده است.

این بدین معناست که از نظر سازمان امور مالیاتی، مشاوره حقوقی و امور وکالت نسبت به سال گذشته سودآورتر نبوده است.

بیشتر بخوانید:

فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۲

جهت مشاهده فهرست بخش تولید اینجا کلیک کنید.

فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های تولید

جهت مشاهده فهرست بخش بازرگانی اینجا کلیک کنید.

فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های بازرگانی

جهت مشاهده فهرست بخش خدمات اینجا کلیک کنید

فهرست نسبت‌های سود فعالیت‌های خدمات

سایر مشاغل قضایی

غیر از دو مورد وکالت و مشاوره حقوقی که به جهت مقایسه در جدول قرار گرفته است، در خصوص سایر مشاغل قضایی در جداول منتشر شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرح فعالیت نسبت سود سال ۱۴۰۲ نسبت سود سال ۱۴۰۱
مشاوره حقوقی ۴۵ ۴۵
امور وکالت ۵۵ ۵۵
کارشناس رسمی دادگستری ۵۰ ۵۰
دفتر اسناد رسمی ۳۰ پس از کسر پرداختی به دفتریار
پاداش کارکنان دفترخانه و پرداختی
به حساب کانون سردفتران و
دفتریاران بابت حق بیمه و
بازنشستگی، از کار افتادگی و امور
رفاهی و درمانی
۳۰ پس از کسر پرداختی به دفتریار
پاداش کارکنان دفترخانه و پرداختی
به حساب کانون سردفتران و
دفتریاران بابت حق بیمه و
بازنشستگی، از کار افتادگی و امور
رفاهی و درمانی
دفتر یار اسناد رسمی ۶۰ ۶۰
دفتر ازدواج و طلاق ۴۵ ۴۵
دفاتر خدمات انتظامی، اداری (پلیس ۱۰+) ۱۵ ۱۵
دفاترپیشخوان خدمات دولت ۱۸ ۱۸

«نسبت‌ سود فعالیت صاحبان مشاغل» چیست ؟

«ضرایب تشخیص درآمد مشمول مالیات عملکرد»، یا چیزی که حالا با عنوان «نسبت‌ سود فعالیت صاحبان مشاغل» مطرح شده است، شاخصی است که درصد سود خالص و مشمول مالیات بر درآمد از کل دریافتی های مودی در هر شغل را نشان می دهد.

به عنوان مثال اگر کسی در زمینه امور وکالتی در سال ۱۴۰۰ صد میلیون تومان دریافت کرده باشد، اداره مالیات با مراجعه به جدول نسبت سود فعالیت، فرض می کند که ۴۰ درصد این مبلغ برای هزینه های قابل قبول مصرف شده است و ۶۰ درصد آن سود خالص بوده است که پس از کسر معافیت های اختمالی باید مالیات محاسبه و اخذ شود.

خروج از نسخه موبایل