اخبار کانون ها

موافقت کانون وکلای قم با شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم با پیشنهاد هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه مبنی بر شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال موافقت کرد.

به گزارش وکلاپرس هیأت مذاکره کننده اسکودا با قوه قضائیه پیشنهاد شناسایی اتحادیه به عنوان رکن و نهاد وابسته به کانونهای وکلای دادگستری در آیین نامه اجرایی لایحه استقلال و بررسی صلاحیت اعضای این نهاد توسط صلاحیت ها توسط دادگاه عالی انتظامی قضات را ارائه کرده است.

این پیشنهاد جهت اظهار نظر به کانون های وکلای سراسر کشور اعلام شده است و در همین راستا هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم در یکی از مصوبات هبات مدیره موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

در مصوبات جلسات ۵۹ و ۶۰ ام هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم آمده است:

۱- …

۲- اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران اعلام نموده، ماحصل مذاکرات هیات مذاکره کننده با قوه محترم قضائیه جهت برون رفت از وضعیت فعلی این است که احراز صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات اتحادیه، توسط قوه محترم قضائیه بعمل آید. هیات مذکور پیشنهاد کرده است اتحادیه به عنوان رکن و نهاد وابسته به کانون های وکلای دادگستری در آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال شناسایی شود و صلاحیت ها توسط دادگاه عالی انتظامی قضات مورد بررسی قرار گیرد‌‌‌‌‌.در این راستا اتحادیه نظر کانونهای وکلای دادگستری را جویا شده است.با توجه به جمیع جهات، پیشنهاد هیات مذاکره کننده مورد موافقت واقع گردید.

۳- …

پیش از کانون وکلای قم، کانون وکلای دادگستری کردستان در مصوبات هیات مدیره خود با استدلالاتی قابل توجه با این پیشنهاد مخالفت کرده و خواستار برگزاری انتخابات اسکودا به صورت الکترونیکی (برخط) در شرایط موجود شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا