اخبار قوه قضاییهویژه

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: مردم برای تنظیم قراردادها با وکلا مشورت کنند

وکلاپرس- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر مشورت با وکلا و حقوق دانان برای تنظیم قراردادها تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سخنگوی دستگاه قضا به همراه سید علی اصغر رفاهی رئیس ارتباطات مردمی روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه برای پنجمین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافته و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

در حاشیه ملاقات مردمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه با اشاره به ملاقات مردمی برگزار شده، گفت: کاری که در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام می‌شود باید طوری برنامه‌ریزی شود که وقتی گزارشی از سوی این مرکز با توجه به شکایات مراجعه‌کنندگان برای استان‌ها فرستاده می‌شود، به فوریت و دقت بررسی و رسیدگی کند.

برای جلوگیری از پرونده های کثیرالشاکی باید دانش حقوقی مردم را افزایش پیدا کند

 جهانگیر عنوان کرد: اکثر پرونده‌های رسیدگی شده در ملاقات مردمی امروز کثیرالشاکی بود که ابعاد متنوعی دارد. در همین راستا ابتدا برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین پرونده‌هایی و مال باخته نشدن افراد، باید دانش حقوقی مردم را افزایش پیدا کند. افرادی وجود دارند که وعده سود زیاد و بازگشت سرمایه فوری می‌دهند که اشخاصی را به سمت سرمایه‌گذاری جذب می‌کنند و در نهایت کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود برای عقد قرارداد با یک مشاور حقوقی امین مشورت کنند. رئیس قوه قضاییه تاکید کرد که پرونده‌های کثیرالشاکی باید در مراحل اولیه به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا منجر به تعدد شکات نشود، پس جمع‌آوری ادله به موقع متهمین در این سبک پرونده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که ضابطین قضایی باید نظارت و پیگیری دقیق داشته باشند تا امکان ادامه سوء فعالیت‌ها مجرمین وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

معاون اجتماعی و پیشگری از جرم قوه قضاییه تاکید کرد: یکی از شگرد‌های افراد کلاهبردار پرونده‌های کثیرالشاکی این است که وعده‌های کذب می‌دهند. توجه داشته باشید که دستگاه‌های متولی اقتصاد می‌گویند نمی‌توان سود هنگفت در کوتاه مدت پرداخت کرد، از همین رو باید از روی همین وعده‌های نادرست و کذب به کلاهبردار بودن این افراد پی برد.

وی به اهمیت مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: سامانه‌های سجام، سامه و سامانه‌های حفاظت اطلاعات قوه و سازمان بازرسی و دادستانی کشور آماده هستند گزارش‌های مردمی را که می‌تواند به مردم کمک کند دریافت و پیگیری کنند.

مردم  برای بستن قرارداد با وکلا و مشاوران حقوقی مشورت کنند

وی در همین رابطه ادامه داد: کسانی هستند که با استفاده از عدم آگاهی برخی از افراد با وعده‌هایی مانند سود زیاد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ در چنین شرایطی باید با ارتقای آگاهی مردم در مقابل چنین اقداماتی ایستادگی کرد.

جهانگیر عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم برای انجام هرگونه اقداماتی که نیاز به تنظیم قرارد است، با مشاوران حقوقی و وکلا مشورت کنند و بدون اطلاعات حقوقی ورود به انجام چنین اقداماتی نکنند.

وی افزود: پیرو تاکیدات رئیس قوه قضاییه، باید پروند‌های کثیرالشاکی باید با قاطعیت دنبال شود و امیداوریم هستیم که با پیگیری‌های لازم بتوانیم حقوق مردم را استیفا کنیم.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا