اخبار

معاون قضایی دادگستری اردبیل: نمایندگان حقوقی اداره‌ها و وکلا در رعایت صلاحیت دادگاه‌های صلح و تقدیم واقعی خواسته‌ها دقت لازم را داشته باشند

وکلاپرس- معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری اردبیل از نمایندگان حقوقی اداره‌ها و وکیل‌ها خواست که در رعایت صلاحیت دادگاه‌های صلح و تقدیم واقعی خواسته‌ها دقت لازم را داشته باشند تا در جریان رسیدگی اخلال و اطاله صورت نگیرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل ایرنا، از نشست تبیین و تشریح قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح استان اردبیل روز چهارشنبه گذشته مورخ ۲۸ شهریور ماه  با حضور رئیس کل دادگستری این استان، معاون قضایی وی و دیگر مسئولان برگزار شد.

راه‌اندازی دادگاه‌های صلح موجب سرعت‌بخشی در رسیدگی‌ خواهد شد

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در این نشست بیان کرد: راه‌اندازی دادگاه‌های صلح موجب سرعت‌بخشی در رسیدگی‌ به پرونده‌ها، کاهش هزینه دادرسی و افزایش صلح و سازش خواهد شد.

وی افزود: اجرای درست قانون جدید شوراهای حل اختلاف و آغاز به‌کار دادگاه‌های صلح همچنین موجب تسهیل و تسریع در ارائه خدمات قضایی و افزایش رضایت عمومی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل خطاب به مدیران حقوقی بر لزوم اهتمام جدی در انجام وظیفه‌های قانون‌ خود تاکید کرد و گفت: باید در رعایت صلاحیت‌های دادگاه‌های صلح و نحوه تنظیم دادخواست‌ها دقت لازم به‌عمل آید.

دادگاه‌های صلح به پرونده‌های به نسبت سبک رسیدگی خواهند کرد

یوسف خدادادی معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری اردبیل و دبیر کمیته اجرایی دادگاه‌های صلح استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح عنوان کرد: بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف، پس از این تنها در امر مصالحه و اصلاح ذات البین فعالیت کرده و دادگاه‌های صلح به پرونده‌های به نسبت سبک رسیدگی خواهند کرد

به گفته یوسف خدادادی، بر اساس قانون جدید هزینه دادرسی در دادگاه‌های صلح و شوراهای حل اختلاف چنانچه به سازش منجر شود تا نصف کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: دادگاه‌های صلح در تمام حوزه‌ها، بخش‌ها و بیشتر شهرستان‌های استان اردبیل در مرحله راه‌اندازی بوده و یا در حال فعالیت هستند و تا نیمه مهر امسال این دادگاه‌ها در همه حوزه‌های قضایی تشکیل خواهد کرد.

نمایندگان حقوقی اداره‌ها و وکلا در رعایت صلاحیت دادگاه‌های صلح قت داشته باشند

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری اردبیل و دبیر کمیته اجرایی دادگاه‌های صلح استان همچنین با اشاره به موارد صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های صلح، از نمایندگان حقوقی اداره‌ها و وکیل‌ها خواست که در رعایت صلاحیت دادگاه‌های صلح و تقدیم واقعی خواسته‌ها دقت لازم را داشته باشند تا در جریان رسیدگی اخلال و اطاله صورت نگیرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا