اخبار کارآموزی وکالتاخبار کانون هاویژه

مصوبه جدید کانون وکلای دادگستری مرکز درباره محل اشتغال پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در یکصد و سی و هفتمین جلسه هیئت مدیره، با تغییر ظرفیت محل اشتغال پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس، در حالی که به موجب مصوبات قبلی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، محل اشتغال سی‌درصد از پذیرفته‌شدگان برتر آزمون وکالت ۱۴۰۲ در شهر انتخابی مورد نظر آنها (تهران یا شهرهای دیگر) تعیین شده بود، در جلسه روز سه شنبه این نهاد این رقم به ۳۶ درصد افزایش یافت.

در گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص این تصمیم آمده است:

اتخاذ تصمیم در خصوص وضعیت کارآموزان پذیرفته شده در آزمون سال ۱۴۰۲ در جلسه هیئت مدیره

در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۲ یکصد و سی و هفتمین جلسه هیئت مدیره دوره سی و دوم در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

در این جلسه تعیین تکلیف وضعیت کارآموزان پذیرفته شده در آزمون سال ۱۴٠۲ در دستور کار قرار گرفت.

باتوجه به اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا، هیئت مدیره بند «ب» مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ در مورد محل اشتغال دیگر رتبه های پذیرفته شده آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ را اصلاح نمود و مقرر گردید «محل اشتغال شش درصد دیگر از هفتاد درصد پذیرفته‌شدگان، شهر انتخابی مورد نظر آنها (تهران یا شهرهای دیگر) خواهد بود که ماخذ آن براساس رتبه برتر کسب‌شده در آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۲ می‌باشد.»

بیشتر بخوانید:

توضیحات وکیل فرحناکیان درباره محل اشتغال پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲

همچنین وکیل فرشید فرحناکیان در مورد آخرین مصوبه هیات‌مدیره راجع به تغییر ظرفیت شهر تهران برای پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ پس از اصلاح ماده ۵۴ در گفت و گویی تنویر با اعلام کرد:

هیئت مدیره در بند «الف» مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ محل اشتغال سی‌درصد از پذیرفته‌شدگان برتر آزمون وکالت ۱۴۰۲ را شهر تهران مقرر کرده بود که ماخذ محاسبه آن براساس رتبه برتر کسب‌شده در آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۲ می‌باشد.

باتوجه به اصلاح ماده ۵۴ آیین‌نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا، هیئت مدیره در تاریخ ۲۲/ ۳/ ۱۴۰۳ بند «ب» مصوبه مزبور در مورد محل اشتغال دیگر رتبه های پذیرفته شده آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ را اصلاح نمود و مقرر کرد محل اشتغال شش درصد دیگر از هفتاد درصد پذیرفته‌شدگان، شهر انتخابی مورد نظر آنها (تهران یا شهرهای دیگر) باشد که ماخذ محاسبه آن نیز براساس همان رتبه برتر کسب‌شده در آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۲ می‌باشد.

بدیهی است همه الباقی پذیرفته‌شدگان با توجه به جابه‌جایی محل اشتغال این شش درصد به تهران، در صورت تمایل باز به ترتیب اخذ رتبه برتر آزمون وکالت ۱۴۰۲ امکان تغییر محل اشتغال خود را در مهلتی که اعلام خواهد شد دارا خواهند بود. همچنین انتخاب وکیل سرپرست و محل کارآموزی قضایی پس از گذشتن مهلت این امکان تغییر محل اشتغال نهایی می‌شود.

یادآور می‌شود ۱۰درصد از ۶۴ درصد باقیمانده از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ در صورت کسب امتیاز برتر مقرر در بند «ج» مصوبه ۱/ ۱۱/ ۱۴۰۲ در اختبار نیز به شهر تهران منتقل می‌شوند.

همین ترتیب به‌صورت جداگانه برای پذیرفته‌شدگان سهمیه ایثارگری نیز اجرا می‌شود.

یک دیدگاه

  1. با سلام، به موجب متن نهایی بند الف تبصره ۵ ماده ۱۳ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و اصلاح صورت گرفته در قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و مواد ٧ و ٧ مکرر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهار که حاکم بر همه قوانین مربوط به مجوزها می‌باشد ، همچنین بر اساس تبصره ۴ ماده ٧ مکرر قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ، مراجع صدور مجوزها از قبیل کانون های وکلای دادگستری، نباید به دلایلی از قبیل اشباع بازار، محدودیت ظرفیت و حدود صنفی یا بر اساس تعداد و یا فاصله جغرافیایی دارندگان و یا متقاضیان آن مجوز ، محدودیتی وضع کنند، و با تعیین ضمانت اجرا ، مستنکف از اجرای حکم فوق را مستحق مجازات تعزیری درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی است لذا تصمیم مزبور مغایر با قوانین جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا