اخبار

وکیل پرونده اولیای دم مهشاد و ریحانه : برخی مدیران سازمان محیط زیست در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران تبرئه شدند

وکلاپرس _ وکیل نجفقلیان در گفت و گوی اخیر خود از تبرئه شدن تمام مدیران متهم سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، ۹۹۴ روز از وقوع حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در استان آذربایجان غربی در ۲ تیرماه ۱۴۰۰ که به درگذشت دلخراش مهشاد کریمی (خبرنگار ایسنا) و ریحانه یاسینی (خبرنگار ایرنا)  و مصدومیت ۲۱ خبرنگار و عکاس دیگر انجامید، می گذرد.

سبحان نجفقلیان (وکیل اولیای دم مرحوم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی) در این رابطه گفت: بر اساس رای صادر شده تمام مدیران متهم سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست تبرئه شدند و تنها راننده به عنوان مجرم شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

به  نقل از ایسنا، وکیل نجفقلیان اظهار کرد: اعتراض ما به صدور قرار منع تعقیب برای مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله فرهاد سرخوش (مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه) رد شد، علاوه بر آن مهران نظری سلطان‌آبادی (مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی) و مختارخانی (رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه) مجرم شناخته نشدند.

حکم صادره برای راننده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

نجفقلیان درباره حکم صادر شده برای راننده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست گفت: راننده محکوم به پرداخت دیه مرحوم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی و دیه مجروحان و تحمل شش ماه حبس شد.

وکیل اولیای دم مرحوم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در ادامه اظهار کرد: بر اساس رای صادر شده قرار شد پرونده «ع.ح» – از مسئولان استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه – و «م. ا. ح» – از مدیران وقت سازمان حفاظت محیط زیست – که نقش اساسی آنان در وقوع واژگونی اتوبوس خبرنگاران مورد تاکید شکات است، برای اظهار نظر به دادسرا ارجاع شود.

اعتراض به حکم صادر شده برای نظری و خانی

نجفقلیان در پایان تاکید کرد: مهلت اعتراض به این حکم ۲۰ روز است و حتما اعتراض خواهیم کرد و دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به آن رسیدگی خواهد کرد؛ البته ما فقط می‌توانیم به حکم صادر شده برای نظری و خانی اعتراض کنیم.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سابقه خبر اتوبوس خبرنگاران در بازدید از دریاچه ارومیه

 ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه نقده دچار حادثه شد.

در این حادثه غم‌انگیز متاسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا