اخبار اسکودااخبار صنفیویژه

مروری بر پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا

وکلاپرس- پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی  اسکودا (اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران)، صبح امروز مورخ ۲۴ مرداد ماه به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز در هتل پارسیان استقلال آغاز به کار کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس دستور کار پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا مه در روزهای گذشته منتشر شده بود، درخواست کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی مبنی بر عضویت در اسکودا و اصلاح برخی از مواد اساسنامه اسکودا در دستور کار هیات عمومی قرار داشته است.

در ابتدای این نشست دکتر بهنام حبیب زاده مومن رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: خیر مقدم و خوش آمدگویی به اعضای مکرم مجمع عمومی، اعضای محترم هیات مدیره کانون ها، شورای اجرایی و میهمانانی که حضور دارند، عرض میکنم. امیدوارم میزبان خوبی برای شما باشیم.

حبیب زاده با بیان اینکه «کانون مرکز خانه شما است. از کم و کسری ها عذرخواهی می کنیم» گفت: جلسه امروز ارزشمند است. ما امروز برای آینده نهاد وکالت دور هم جمع شدیم. دوست داریم ریشه های این نهاد قوی تر باشد. در این راه تلاش می کنیم و امیدوارم بهترین تصمیمات اتخاذ شود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان گفت: امیدوارم هرآنچه که از این جلسه بیرون می آید باعث استحکام نهاد وکالت در درون و حاکمیت شود.

در ادامه همایشه نیز رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز که ریاست اداره جلسه را بر عهده داشت، به رسم احترام، ریاست جلسه را به یکی از اعضای کانون ها واگذار کرد که در نتیجه آن و به اتفاق آرا حسن فرهودی نیا رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی به عنوان رئیس جلسه انتخاب شد و وکیل شهرام محقق دولت آبادی و وکیل عبدالرضا مرعشی به عنوان ناظر و وکیل ریحانه بهنامی به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا
پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا

در ادامه و به اتفاق آرا در خصوص اولین دستور جلسه رای گیری به عمل آمد و به اتفاق آرا  کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی به عنوان بیست و نهمین کانون وکلای دادگستری به عضویت اسکودا درآمد.

اما در ادامه جلسه که طبق دستور کار اعلامی قرار بود مواد ۳، ۲۰ و ۲۳ اساسنامه اسکودا مورد بررسی و اصلاح قرار بگیرد، مواردی خارج از دستور کار از جمله الزام آوار بودن مصوبات اسکودا، اصلاح برخی  از موارد مربوط به امور مالی و … مطرح شد که با اعتراض کانون های وکلا همراه بود.

دکتر پزشکی رئیس کانون وکلای زنجان به عنوان یکی از منتقدان به این موضوع گفت: به موجب اساسنامه اسکوا موضوعات قابل طرح در جلسه مجمع عمومی ابتدا باید در جلسه شورای اجرایی به تصویب رسیده و سپس از سوی اسکودا به کانون ها ابلاغ شود تا در جلسه مجمع عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: نتیجتا آن چیزی که قابلیت طرح در جلسه مجمع عمومی امروز را دارد، مصوبه شورای اجرایی است که به کانون ها ابلاغ شده است و در این مصوبه اصلاحات مدنظر شورای اجرایی غیر از آن چیزی است که اکنون هیات رئیسه مجمع مطرح می کند.

هیات مدیره کانون وکلای زنجان نشست را ترک کرد

در نهایت و پس از توقف یک ساعته نشست برای صرف نهار و ادامه برگزاری نسیت در نوبت عصر نیز مذاکرات برای اصلاح اساسنامه ادامه یافت که بنا بر گزارش رسانه تنویر از جلسه نوبت عصر، با تاکید هیات رئیسه همایش بر در دستور کار قرار گرفتن مواردی غیر از موارد تعیین شده، موجبات نارضایتی تعدادی از کانون ها فراهم شد.

همچنین هیات مدیره کانون وکلای زنجان در اعتراض به این موضوع نشست فوق العاده هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران را ترک کرد.

نتیجه پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا

در نهایت در این جلسه  جلسه به غیر از تصویب عضویت کانون وکلای دادگستر خراسان جنوبی در اسکودا، بدون نتیجه گیری به پایان رسید.

و در پایان مقرر شد مذاکرات و توافقات به شورای اجرایی اسکودا ارجاع شود و نهایتا در جلسه شورای اجرایی که قرار است ۲۵ مرداد برگزار شود، در خصوص جلسه بعدی هیئت عمومی تصمیم گیری شود.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا