اخبار

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس: کمترین میزان مالیات پرداخت شده در فارس مربوط به وکلا است

وکلاپرس- مدیرکل امور مالیاتی فارس در ارائه گزارشی از مالیات وصول شده در استان فارس، اعلام کرد: کمترین میزان مالیات پرداخت شده در این استان مربوط به وکلا است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا حمیدرضا محمد ابراهیمی مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد: ۱۷۳هزار میلیارد ریال مالیات و ارزش افزوده در سال گذشته وصول شده است.

وی افزود: آمار منابع وصولی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که این میزان وصول مالیات حاکی از همکاری خوب مردم فارس است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: ۳۰ هزار میلیارد ریال از عوارض وصولی سال گذشته مربوط به ارزش افزوده بوده که به صورت مستقیم بین شهرداری‌ها، عشایر و دهیاری‌های فارس توزیع شده؛ یعنی با همکاری هم‌استانی‌ها، بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان، مالیات و عوارض وصول شد که این نشان‌دهنده مشارکت مردم است.

 تحقق ۹۸ درصدی سهم کشوری فارس در وصول مالیات

محمد ابراهیمی این میزان وصول مالیات را نشان از تحقق ۹۸ درصدی سهم کشوری فارس دانست و گفت: یک هزار میلیارد تومان از مالیات وصول شده مستقیما به حوزه بهداشت در خزانه واریز شده است.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وصولی، به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده گفت: از این مبلغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مجدداً به استان برگشت و البته این رقم غیر از موارد مربوط به شهرداری است؛ در واقع عوارض شهرداری مستقیماً در اداره کل تقسیم می‌شود و در اختیار شهرداری، دهیاری و اداره کل عشایر قرار می‌گیرد.

کمترین مالیات پرداخت شده در فارس مربوط به وکلا است

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس بیشترین میزان مالیات پرداخت شده در فارس را مربوط به صنف پزشکان و کمترین آن را مربوط به وکلا عنوان کرد و گفت: بیشترین فرار مالیاتی ناشی از استفاده از دستگاههای پوز مربوط به مشاغلی است که مرتبط نبوده، برای حل این مشکل ارائه راهکارهای همکاری از سوی بانک‌ها و سازمان مدیریت ضروری است.

او یکی از راه‌های گزارش فرار مالیاتی را بهره‌گیری از سامانه سوت‌زنی دانست و گفت: برای کنترل و پیگیری روند مالیات ستانی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌توان از سامانه ۱۵۲۶ یا سامانه سوت زنی بهره گرفت.

فعالان اقتصادی برای پرداخت مالیات کمتر می‌توانند از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کنند

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در خصوص تسهیلات تبصره ۱۰۰ امور مالیاتی‌ افزود: تمام فعالان اقتصادی و کسانی که مشمول اظهارنامه مالیاتی می‌شوند برای اینکه مالیات کمتری پرداخت کنند می‌توانند از تسهیلات اجرای تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

محمد ابراهیمی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی با رایزنی‌هایی که با رئیس سه قوه انجام داده، مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ را تا ۱۵ مرداد تمدید کرد و امسال برای نخستین‌بار سازمان امور مالیاتی در همان مرحله اول برای کسانی که از تبصره ۱۰۰ استفاده نمی‌کنند، اظهارنامه برآوردی ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

به گفته او در سال گذشته ۳۲۰ هزار نفر در استان فارس تقاضای تبصره ماده ۱۰۰ داشتند که از این تعداد ۱۲۴ هزار نفر معاف از مالیات شده‌اند.

برای نخستین بار هزینه و اجاره‌بها در اظهارنامه مالیاتی لحاظ شده است

محمدابراهیمی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در بحث اظهارنامه‌های مالیاتی، هزینه و اجاره‌بها نیز لحاظ می‌شود تا مؤدیان مالیات کمتری بپردازند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا