اخبار کانون هاویژه

مخالفت کانون وکلای ایلام با شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری ایلام با پیشنهاد هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه مبنی بر شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال مخالفت کرد.

به گزارش وکلاپرس، بعد از مخالفت کانون وکلای کردستان با پیشنهاد هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه مبنی بر شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال، کانون وکلای ایلام نیز در یکی از مصوبات هیات مدیره این کانون با این موضوع مخالفت کرد.

بر اساس صورت جلسات منتشره از هیات مدیره های کانون های وکلا،  هیأت مذاکره کننده اسکودا با قوه قضائیه پیشنهاد شناسایی اتحادیه به عنوان رکن و نهاد وابسته به کانونهای وکلای دادگستری در آیین نامه اجرایی لایحه استقلال و بررسی صلاحیت اعضای این نهاد توسط صلاحیت ها توسط دادگاه عالی انتظامی قضات را ارائه کرده است که این پیشنهاد جهت اظهار نظر به کانون های وکلای سراسر کشور اعلام شده است.

تاکنون و طبق صورت جلسات منتشره از هیات مدیره های کانون های وکلا، کانون وکلای قم با این پیشنهاد موافقت کرده و کانون وکلای دادگستری کردستان ضمن مخالفت با این موضوع پیشنهاد برگزاری انتخابات اسکودا به صورت آنلاین را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری ایلام نیز در جلسه روز گذشته هیات مدیره مورخ ۲۴ مهر ماه، مخالفت خود را با با پیشنهاد هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه مبنی بر شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال اعلام کردند.

در صورت جلسه کانون وکلای ایلام آمده است:

جلسه هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری ایلام در روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۳.۰۷.۲۴ ساعت ۱۳:۰۰ در ساختمان کانون وکلای دادگستری برگزار گردید. مصوبات جلسه مذکور به شرح ذیل می باشد:

۱- در خصوص نامه وارده اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری مبنی بر اخذ نظر کانون های وکلا در ارتباط با پذیرش یا عدم شناسایی اسکودا به عنوان ارکان وابسته کانون وکلا در متن آئین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، پس از بحث و تبادل نظر با شناسایی اسکودا به عنوان رکنی از ارکان کانون وکلا در آئین نامه موصوف مخالفت گردید.

۲- نظر به ضرورت تجهیز ساختمان کانون وکلا و تهیه ملزومات اداری با تخصیص مبلغ دو میلیارد ریال معادل دویست میلیون تومان موافقت گردید.

۳- با درخواست سه نفر از متقاضیان مبنی بر صدور پروانه کارآموزی با استناد به بند د ذیل ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری به دلیل فقدان شرایط قانونی مخالفت گردید.

 اداره امور رسانه و روابط عمومی کانون وکلای دادگستری ایلام

مختالفت کانون وکلای ایلام با شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال
مخالفت کانون وکلای ایلام با شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا