رای

محکومیت انتظامی یک وکیل عضو کانون وکلای کرمان توسط دادگاه انتظامی کانون وکلای هرمزگان

نمونه رای دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان با موضوع تخلف تمرکز وکالتی در خارج از محل اشتغال

وکلاپرس- دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان یک وکیل دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری کرمان را به جهت تخلف انتظامی تمرکز فعالیت وکالتی در غیر از محل اشتغال، محکوم کرده است.

به گزارش وکلاپرس، دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان طی دادنامه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۹ یک وکیل دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری کرمان را به جهت تمرکز فعالیت وکالتی در غیر از محل اشتغال، به مجازات انتظامی محکوم کرده است.

این در حالی است که پس از تصویب و الحاق تبصره ۴ ماده ۷ مکرر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به موجب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴، بحث هایی در مورد امکان محکومیت انتظامی وکلای دادگستری به جهت تخلف تمرکز فعالیت وکالتی در غیر از محل اشتغال تعیین شده، مطرح شده است.

متن رای به شرح زیر است:

کلاسه پرونده: ۱۴۰۲/۲۰۱

تاریخ رسیدگی: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

شماره دادنامه:  ۹ – ۱۴۰۳/۰۲/۱۹

مرجع رسیدگی: شعبه دوم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان

شاکی: کمیسیون نظارت و بازرسی کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان

مشتکی عنه: آقای…

موضوع: کیفرخواست شماره ۲۴۰ – ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ صادره از شعبه ششم دادیاری دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان با موضوع تمرکز در امور وکالتی در غیر محل اشتغال دائمی برای بار اول

گردش کار: به تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ پرونده کلاسه ۰۲/۲۰۱۰ تحت نظر است. دادگاه به تصدی امضاء کنندگان ذیل تشکیل و با بررسی محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید:

رای دادگاه

در ارتباط با اعلام تخلف کمیسیون نظارت و بازرسی کانون وکلای دادگستری هرمزگان علیه وکیل محترم آقای… با محل اشتغال استان کرمان مبنی بر تمرکز فعالیت وکالتی در خارج از محل اشتغال برای بار اول موضوع کیفرخواست شماره ۲۴۰ – ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ صادره از جانب دادستان محترم دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان نظر به اینکه اخذ پاسخ استعلام واصله از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه محترم قضائیه مؤید انجام فعالیت وکالتی در خارج از محل اشتغال وکیل مشتکی‌عنه حوزه قضایی (کرمان) می باشد.

علی‌هذا با رد دفاعیات ایشان در لایحه دفاعیه و توجه به تعداد بالای پرونده های وکالتی نامبرده به نظر دادگاه وقوع و انتساب تخلف تمرکز وکالتی در خارج از محل اشتغال برای بار اول محرز و مسلم بوده و مستنداً به ماده ۶ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۳۷۶ و همچنین ماده ۱۳۳ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ و در نهایت مستندا به بند ۳ ماده ۱۱۹ اصلاحی آئین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری حکم به محکومیت مشتکی‌عنه به توبیخ کتبی با درج در پرونده، مجله و پایگاه اطلاع‌رسانی کانون صادر و اعلام می‌گردد.

رأی صادره حسب ماده ۱۱۲ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری نسبت به مشتکی عنه قطعی است.

عباس هادیان فر، رئیس شعبه دوم

شمسی بدخشان، دادرس اصلی

سام اسحقی، دادرس اصلی

بیشتر بخوانید:
محکومیت انتظامی یک وکیل عضو کانون وکلای دادگستری کرمان توسط دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان
محکومیت انتظامی یک وکیل عضو کانون وکلای دادگستری کرمان توسط دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان

 

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام دیگه بعد از اصلاح ماده ۵۴ ..دیگه تمرکز وکالت معنا ندارد و جرم نمیباشد…انقد توروخدا برای اقشار زحمتکش و مشاغل پرخطر وکالت انقد سخت نگیرید!!! بابا جان بابام جان ..همینطوریش شغل پر استرسی هست شما دیگه انقد توروخدا سخت براشون نگیرین.
    یا امام زمان عجل الله به تو و خدا پناه برمیبریم …

  2. آدم میمونه چی بگه دیگه تمرکز ک مهم نیست طبق قانون تسهیل وکلا هم از خودی میخورن هم از غریبه هم از موکل…

    1. سلام لطفاً واضعین این تخلف و مدونین این قانون یک دلیل عقلی و منطقی برای اون ارائه بدن!
      اگر هم از قانون کشور دیگری اقتباس کردن، تقلید کورکورانه بوده.

  3. با قانون تسهیل دیگر اصل توزیع یا تمرکز در وکالت نداریم این وکیل هیچ تخلفی را انجام نداده است. مستند تبصره ۴ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب سال ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا