اخبار بین المللیویژه

حمله تروریستی به دانشگاه کابل

تروریست ها به دانشکده حقوق وارد شدند و دانشجویان را به گلوله بستند

وکلاپرس- تروریست های مسلح با حمله به دانشگاه کابل، وارد دانشکده حقوق این دانشگاه شدند و دانشجویان را به گلوله بستند.

ظهر روز دوشنبه ۱۱ آبان سه تروریست مسلح وارد دانشگاه کابل شدند و با ورود به دانشکده حقوق این دانشگاه دانشجویان را به گلوله بستند در این جمله در مجموع ۲۲ نفر کشته و دست کم ۴۰ نفر مجروح شدند.

این حمله تروریستی همزمان با برگزاری مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب مشترک ناشران ایرانی و افغانستانی در دانشگاه کابل صورت گرفت که تعدادی از مقامات از جمله سفیر ایران در افغانستان برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه در محل حضور داشته اند.

ظاهرا تروریست ها که از ورودی شمالی دانشگاه وارد شده بودند موفق به رساندن خود به محل برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب نشده اند و وارد ساختمان دانشکده حقوق که در نزدیکی ورودی شمالی دانشگاه قرار دارد شده اند.

تروریست ها پس از ورود به دانشکده حقوق با ورود به کلاس های درس شروع به تیراندازی کور به سمت دانشجویان کرده اند.

این حمله تروریستی واکنش های گسترده ای را از سوی مقامات افغانستانی و بین المللی به دنبال داشته است، دولت افغانستان به همین مناسبت روز سه شنبه را عزای عمومی (ماتم ملی) اعلام کرده است.

از ابتدا سو ظن ها متوجه گروه تروریستی طالبان شده بود ولی این گروه ضمن رد دخالت خود در این حادثه آن را محکوم کرد، همزمان یکی از شاخه های گروه تروریستی داعش در افغانستان مسوولیت ارتکاب این عملیات جنایت بار را بر عهده گرفت با این حال مقامات امنیتی افغانستان در این باره تردیدهایی دارند.

محل حمله تروریستی به دانشگاه کابل
محل حمله تروریستی به دانشگاه کابل

تابستان سال گذشته نیز یک انفجار انتحاری در مقابل ورودی دانشگاه کابل، ۸ کشته و ۳۳ زخمی به جا گذاشت.

بیشتر بخوانید:

حقوق کیفری در جدال میان صلح و عدالت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا