اخبار اسکوداویژه

جعفر کوشا: نتیجه طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار تولید وکیلی است که فاقد توانایی علمی لازم است

وکلاپرس ـ جعفر کوشا در همایش بررسی آثار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از غیر کارشناسی بودن این طرح سخن گفت و این طرح را جزو شگفتی‌ های قانونگذاری در دنیا دانست.

به گزارش وکلاپرس، دکتر جعفر کوشا، رییس اتحادیه کانون‌ های وکلای دادگستری ایران، در همایش «آثار طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور»، برخی از آثار و عواقب این طرح بر نظام حقوقی ایران را برشمرد.

بیشتر بخوانید: نشست خبری دکتر کوشا و دکتر مالکی در خصوص طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار

 جوانان فارغ‌ التحصیل حقوق فرزندان ما هستند

دکتر جعفر کوشا  گفت: من عمر شغلی خودم را به عنوان قاضی، استاد دانشگاه و وکیل صرف کردم و آن‌ چه می‌ گویم براساس تجربیاتم است ابتدا عرض می‌ کنم جوانان فارغ‌ التحصیل حقوق فرزندان ما هستند اما باید بپذیریم در دهه‌ های گذشته با ایجاد دانشگاه‌ های زیاد اشتباهاتی را مرتکب شدیم. این اشتباهات را به ویژه برای رشته حقوق نیز انجام دادیم و اکنون می‌ خواهیم اشتباهی دیگر را نیز مرتکب شویم.

راه ایجاد اشتغال افزایش تعداد وکیل بدون کار کارشناسی نیست

جعفر کوشا افزود: راه ایجاد اشتغال، افزایش تعداد وکلا بدون کار کارشناسی نیست. پیش‌ بینی آن‌ چه با ایجاد این طرح رخ می‌ دهد دشوار نیست، نتیجه‌ اش تعداد زیادی افرادی است که مدرک حقوق دارند اما توان علمی لازم را به عنوان یک وکیل ندارند و ضرر این اتفاق را موکلین و شهروندانی که به دنبال حمایت هستند، می‌ بینند.

حذف دادسراها؛ تجربه یک کار غیر کارشناسی

دکتر جعفر کوشا خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح بیکاری وکلا افزایش پیدا می‌ کند، کما این‌ که اکنون نیز تعداد زیادی از وکلا مشکل معیشت دارند. کشور ما تجربه کار غیر کارشناسی را دارد و یکی از مهم‌ ترین آن‌ ها حذف دادسراها بود که با صرف هزینه زیاد مجبور شدیم دوباره احیایش کنیم و هزینه آن را مردم دادند. چرا باید چرخ را دوباره اختراع کنیم و از تجربیات دیگر کشورها استفاده نکنیم؟

رییس اسکودا در پایان گفت: این‌ که تحت عنوان تسهیل کسب و کار بخواهیم گرفتن پروانه وکالت را آسان کنیم یکی از شگفتی‌ های قانونگذاری در دنیا خواهد بود.

منبع: کانون وکلای مرکز

بیشتر بخوانید: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا