ویژهیادداشت

ضرورت الزامی شدن عضویت نمایندگان حقوقدان در کمیسیون قضایی و حقوقی

این وکلاپرس- عدم تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با وجود گذشت حدود سه ماه از شروع فعالیت آن از یک سو و تعداد قابل توجه دانش آموختگان رشته حقوق در میان نمایندگان مجلس و عدم استقبال آنان از این کمیسیون از سوی دیگر سبب واکنش بسیاری از وکلا و حقوقدانان شده است.

بیشتر بخوانید:

دکتر رضا وطن خواه، رییس سابق و عضو فعلی هیأت مدیره کانون وکلای البرز ، در این خصوص گفت: تشکیل نشدن کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به علت عدم تمایل نمایندگان حقوقدان مجلس به عضویت در این کمیسیون با وجود گذشت حدود سه ماه از تاریخ شروع دوره یازدهم موجبات تأسف و تعجب کارشناسان به ویژه حقوقدانان را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: اصلی ترین وظیفه مجلس، قانونگذاری است و بدون تردید مهم ترین کمیسیون مجلس در حوزه تقنین، کمیسیون حقوقی و قضایی است. عدم استقبال نمایندگان حقوقدان مجلس به عضویت در این کمیسیون به هر علتی که باشد، نشانگر عدم توجه نمایندگان محترم به جایگاه قانونی مجلس و مهم ترین وظیفه آن یعنی قانونگذاری است.

رییس سابق و عضو فعلی هیأت مدیره کانون وکلای البرز با پیشنهاد الزامی شدن عضویت نمایندگان حقوقدان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در راستای تشکیل فوری این کمیسیون در این دوره و عدم بروز چنین مشکلی در دوره های آتی ضرورت دارد که اولاً، عضویت نمایندگان حقوقدان مجلس در کمیسیون مذکور مجلس الزامی شود مگر در صورت تکمیل شدن اعضا و تشکیل کمیسیون؛

ثانیاً، جهت بهره مندی سایر کمیسیون های مجلس از خدمات حقوقی نمایندگان حقوقدان مجلس، عضویت این دسته از نمایندگان در یکی دیگر از کمیسیون های مجلس نیز بلامانع باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا