ماده ۲۵۶ (اصلاحی ۱۳۸۰/۱۱/۲۷)- هرگاه از طرف مؤدی یا اداره امور مالیاتی شکایتی در موعد مقرر از رأی قطعی هیئت حل اختلاف مالیاتی واصل شود که ضمن آن با اقامه دلایل و یا ارائه اسناد و مدارک صراحتاً یا تلویحاً ادعای نقض قوانین و مقررات موضوعه یا ادعای نقض رسیدگی شده باشد رئیس شورای عالی مالیاتی شکایت را جهت رسیدگی به یکی از شعب مربوط ارجاع خواهد نمود.
شعبه مزبور موظف است بدون ورود به ماهیت امر صرفاً از لحاظ رعایت تشریفات و کامل بودن رسیدگیهای قانونی و مطابقت مورد با قوانین و مقررات موضوعه به موضوع رسیدگی و مستنداً به جهات و اسباب و دلایل قانونی رأی مقتضی بر نقض آراء هیئتهای حل رسیدگی و مستنداً بهجهات و اسباب و دلایل قانونی رأی مقتضی بر نقض آراء هیئتهای حل اختلاف مالیاتی و یا رد شکایت مزبور صادر نماید، رأی شعبه با اکثریت مناط اعتبار است و نظر اقلیت باید در متن رأی قید گردد.
مقررات مرتبط:
سایر مواد:
ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۵ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۶ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۷ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۹ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۵۰ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۵۲ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶