ماده ۲۵۶ (اصلاحی ۱۳۸۰/۱۱/۲۷)- هرگاه از طرف مؤدی یا اداره امور مالیاتی شکایتی در موعد مقرر از رأی قطعی هیئت حل اختلاف مالیاتی واصل شود که ضمن آن با اقامه دلایل و یا ارائه اسناد و مدارک صراحتاً یا تلویحاً ادعای نقض قوانین و مقررات موضوعه یا ادعای نقض رسیدگی شده باشد رئیس شورای عالی مالیاتی شکایت را جهت رسیدگی به یکی از شعب مربوط ارجاع خواهد نمود.
شعبه مزبور موظف است بدون ورود به ماهیت امر صرفاً از لحاظ رعایت تشریفات و کامل بودن رسیدگیهای قانونی و مطابقت مورد با قوانین و مقررات موضوعه به موضوع رسیدگی و مستنداً به جهات و اسباب و دلایل قانونی رأی مقتضی بر نقض آراء هیئتهای حل رسیدگی و مستنداً بهجهات و اسباب و دلایل قانونی رأی مقتضی بر نقض آراء هیئتهای حل اختلاف مالیاتی و یا رد شکایت مزبور صادر نماید، رأی شعبه با اکثریت مناط اعتبار است و نظر اقلیت باید در متن رأی قید گردد.
مقررات مرتبط:
سایر مواد:
ماده ۲۳۰ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۳۱ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۳۵ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۳۷ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۳۸ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۰ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۲ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶
ماده ۲۴۳ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶