اخبار کارآموزی وکالت

گزارش دکتر شاه محمدی از برگزاری آزمون مرحله اول کارآموزی کانون وکلای مرکز در ۲۹ و ۳۰ تیر

وکلاپرس- آزمون مرحله اول کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ کانون وکلای دادگستری مرکز، طبق برنامه ریزی قبلی ۲۹ و ۳۰ تیر ماه برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر شاه محمدی، نائب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص جزئیات این آزمون توضیحاتی را ارائه داد.

برگزاری ۹ آزمون در پایان مرحله اول کارآموزی با حضور هزار نفر

دکتر شاه محمدی عنوان کرد: آزمون با حضور هزار نفر از کارآموزان قبول شده در آزمون سال قبل در سه مرحله صبح و عصر روز پنجشنبه و صبح روز جمعه برگزار شد و در مجموع ٩ آزمون از این عزیزان اخذ شد، آزمون عصر روز پنج شنبه تستی بود و دو آزمون صبح پنجشنبه و صبح جمعه به صورت تشریحی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: خوشبختانه آرامش خوبی بر فضای حوزه امتحانی حاکم بود، تقریبا همه ی واجدین شرایط در آزمون شرکت کرده بودند.

در مجموع ۵ نفر به سوالات پاسخ ندادند

نائب رئیس کانون وکلای مرکز بیان کرد: صبح روز پنجشنبه فقط سه نفر از کسانی که حضور داشتند به سوالات پاسخ نداده بودند و در روز جمعه فقط دو نفر پاسخ نداده بودند که متاسفانه این دونفر شناخت درستی از شرایط و اوضاع کانون و کارآموزی ندارند و امیدواریم که این دو نفر هم با مطالعه بیشتر و دقت بیشتر متوجه اشتباه خودشان بشوند.

آزمون مرحله اول کارآموزی کانون وکلای مرکز
آزمون مرحله اول کارآموزی کانون وکلای مرکز

سختی یکی از آزمون های تستی برای کارآموزان

دکتر شاه محمدی در خصوص سطح سختی سوالات گفت: جز در مورد یکی از آزمون های تستی که کارآموزان معتقد بودند نسبت به بقیه امتحانات سخت بود، در مجموع سوالات، سوالات قابل قبولی بود، ولی نسبت به بقیه اعلام رضایت داشتند چون این آزمون برای اولین بار در برگزار شد طبیعتا در این سطح با حضور هزار نفر حتما کمبود هایی هم داشته است که این موضوع بررسی میشود و امیدواریم که هرگونه نقصی هم هست شناسایی بشود تا در آزمون های بعدی رفع گردد، تا سایر کارآموزان عزیز با آرامش خاطر بیشتری در آزمون ها شرکت کنند هیئت مدیره قصد ارتقاء سطح علمی و به ویژه عملی و کاربردی کارآموزان عزیز را دارد.

بیشتر بخوانید:

وی در پایان گفت: کارآموزان عزیز نسل آینده نهاد وکالت هستند و ما تلاش میکنیم که شرایط بهتری را فراهم کنیم که وکلای کارآزموده تری را به جامعه تحویل دهیم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای مرکز

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. خدارو شکر آزمون عالی برگزار شد. سطح سوالاتم خوب بود. تشکر میکنم از وکلای زحمت کش کانون وکلای مرکز برای آرامش خاطری که بهمون میدادن موقع آزمون🥰🙏🙏

    1. من شخصا حاضرم بخاطر طرح تسهیل این ازمون برگزار بشه، الانم شرکت کردم و ایشالا نمره قبولی بیارم
      سطح سوالاتم نسبتا خوب بود و من راضی بودم

  2. عمل غلط و اشتباه و نیز رانت انحصارتان را چه با ذوق و شادمانی همراه بانظم و انضباط بیان میکنید.وکلای… که سوالات آزمونی که بوسیله آن این ردای وکالت راپوشیده اید درسنوات موجود است و مایع خجالت که زیرا حتی دانشجوی ترم سوم هم توانایی قبولی در آن را داشته واما شما دم از سواد و علم حقوق و ازیندست سخنان مکارانه میزنید. کل هیات رئیسه درمجموع به سوالی نظیر هبه چیست و یاجای خالی راپرکنید پاسخ داده اید و افتخار علمی هم در توهماتتان موج میزند. مجلس محترم حسابتان را روشن خواهد کرد.

      1. بیش از یکسال از آزمون وکالتی که خودش با یکسال تعویق برگزار شده گذشته و کانون هنوز پروانه کاراموزان رو صادر نکرده،ی شو تبلیغاتی راه انداخته که استقلال نهاد وکالت داره خدشه دار میشه.شما آقایون خودتون بااین رفتار خارج از دسپلینتون که هرروز میایید و ی تاریخی رو برای ی کاری وعده میدید و کمترین ارزشی برای صحبت های رسمی خودتون قایل نیستید پیشاپیش آبروی وکالت رو بردید و اینکه چنین بازی با زمان و روان کارآموزان دل خوشی برای اونها باقی نگذاشته که بخوان عرق و توجهی به کانون ها داشته باشن.
        واقعا ادم فکر میکنه داره فیلم طنز میبینه،کانون یجوری سردرگمه و از پس ی کار اداری ساده و صدور پروانه ها برنمیاد که ادم رو به فکر فرو میبره اینا چطور مدیر شدن!!!!

  3. تا زمانیکه افرادی هستند که به هر علت بادنجان دور قاب چینند و برای انجام هرکاری حتی اشتباه و مخالف قانون ابراز تشکر و ارادت میکنند.((در تمام ادارات، موسسات، دولتی غیر دولتی و خصولتی)) و به طور ویژه کانون وکلا، امیدی به بهبود شرایط نیست. خانم سارا قانون بد نه؛ بدتر قانونه و باید اجرا بشه. حالا اینکه کانونها تمکین نمیکنند ایا کارشون قابل ستایش و قدردانیه؟؟
    درود میفرستم به پنج عزیزی که زیر بار قانون شکنی قانون دانان نرفتند. خودم به شخصه جسارت این دوستان رو ندارم.

  4. دوستان شرکت نکنین.مجلس اتمام حجت کرده با کانون، شما چرا آب در هاون کانون میریزید.میبینید که به ضرر خودتان تمام میشود.هم سو باشید با تصمیمات مجلس.نه به آزمون مجدد

  5. سلام متاسفم برا مجلس که قانون تصویب میکند و ضمانت اجرایی ندارد متاسفم برا قوه قضائیه که نهاد نظارت بر کانون وکلاست و هیچ نظارتی بر کانون ندارد و کانون های وکلا که باید دیده بان عدالت باشند اقدامات غیر قانونی انجام میدهند و آن موقع مردم انتظار دارند کانون های وکلا حق مظلومین را بگیرند کانونهای که نه مجلس را قبول دارند نه قوه قضائیه را ملت چه انتظاری داشته باشند که حقشان را بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا