اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای همدان: به کسی که صلاحیت علمی نداشته باشد به هیچ‌وجه مجوز نمی‌دهیم

مهدی غلامی جلال: قدر برند کانون وکلای دادگستری را بدانید؛ این برند مربوط به جایی است که بیش از صدسال ریشه دارد.

وکلاپرس _ مهدی غلامی جلال، رئیس کانون وکلای همدان ضمن تاکید بر قدمت صد ساله کانون وکلای دادگستری گفت: به کسی که صلاحیت علمی نداشته باشد مجوز وکالت نمی دهیم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان، نخستین جلسه توجیهی ۲۳۰ کارآموز جدید سال ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری استان همدان صبح روز گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان ضمن تبریک به ۲۳۰ کارآموز جدید وکالت به آنها توصیه کرد: برای وکیل موفق شدن هرچند سواد حقوقی لازم است اما کافی نیست. کارآموزان برای موفقیت باید هزینه های وکیل خوب شدن را بپردازند. وکیل خوب و موفق باید روان شناس و جامعه شناس خوبی باشد. وکیل خوب باید بیان و قلم خوبی داشته و همچنین در مدیریت جلسه توانمند باشد.

دکتر مهدی غلامی جلال (رئیس کانون وکلای دادگستری همدان) ادامه داد: قبولی در آزمون وکالت تازه اول و آغاز راه است؛ از این به بعد باید بیشتر تلاش کنید چون مرحله ای به مرحله بالاتر وارد می شوید و رقابت سخت تر می شود.

رشد فزاینده قبولی ها امر مبارکی است

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل و رشد فزاینده ی ورودی کانون های وکلای دادگستری افزود: این موضوع از دید کانون وکلا میمون و مبارک است چون یکی از پتانسیل ها و قدرت چانه زنی کانون ها و نماد قدرت هر ساختاری تعداد اعضا است. اما از دید همکاران، وکلا معمولا تمایلی به افزایش تعداد نمی بینند و این علاوه بر حس رقابت شاید به دلیل آینده مبهم درآمدی هم باشد. از دید بنده تعداد وکیل هرچقدر هم که زیاد باشد کسی که با عشق و علاقه کارش را دنبال کند صاحب ثروت و قدرت می شود.

ایشان خاطرنشان کرد: در هر دوره ای تعداد انگشت شماری از کارآموزان در بازار وکالت موفق بوده اند. چون تعداد انگشت شماری هم تقبل زحمت کرده اند و هزینه های یک وکیل خوب شدن مانند شرکت منظم در کلاس ها را پرداخت کرده اند.

غلامی جلال ضمن تأکید بر اینکه کانون وکلای دادگستری انتخاب وکیل سرپرست با توجه به افزایش تعداد کارآموزان در سالهای اخیر از توان کانون وکلای دادگستری خارج است، گفت: کارآموزان به فکر انتخاب وکلای سرپرست و‌معرفی آنها به کانون باشند. چون وکیل سرپرست می تواند راهنما و چراغ راهی باشد که تجربیات خود را در اختیار کارآموزان قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

همدان نخستین کانونی است که کارآموزی را شروع کرده است

غلامی جلال تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری استان همدان نخستین کانونی است که کارآموزی را شروع کرده است و این موضوع به دلیل تعامل خوب ما با دادگستری است.

وی آقای حسین زارع مهد را به عنوان رئیس کمیسیون کارآموزی و میثم‌کاظمی ویژه را به عنوان مسئول کارگاه های آموزشی معرفی کرد و به کارآموزان توصیه کرد که یک گروه در فضای مجازی داشته باشند و یک نماینده برای ارتباط بین کارآموز و کانون را از بین خود معرفی کنند. همچنین کارگاه های آموزشی در سالن دکتر کاتوزیان کانون وکلای دادگستری همدان برگزار خواهد شد.

کلاسها را جدی بگیرید

رئیس کانون وکلای دادگستری استان، ارفاق علمی را حق الناس دانسته و تأکید کرد به کسی که صلاحیت علمی نداشته باشد به هیچ‌وجه مجوز نمی دهیم. علاوه بر کلاس های کارآموزی که براساس لایحه جدید سه مرحله شده که پس از گذشت دوماه امتحان خواهید داد و سپس معرفی به دادگستری خواهید شد.

غلامی جلال مجددا به کارآموزان توصیه کرد: ورود به محیط جدید نیازمند شناخت از ساختار محیط است. قوانین و‌مقررات وکالتی علی الخصوص آئین نامه لایحه استقلال و مباحث مربوط به کارآموزی را مطالعه کنید. مدیران و صاحب نظران نظر داده اند و سخت گیری ها بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

دکتر مهدی غلامی جلال افزود: قدر برند کانون وکلای دادگستری را بدانید؛ این برند مربوط به جایی است که بیش از صدسال ریشه دارد و ارگانی که ریشه دار باشد را هر چندبار قطع کنند دوباره جوانه خواهد زد.

در ادامه به نفرات اول، دوم و سوم تقدیرنامه به همراه پروانه های کارآموزی تقدیم شد. و سعید آئینه وند درخصوص تاریخ تشکیل کانون های وکلای دادگستری و اسکودا صحبت کرد.

تشکیل کانون وکلای دادگستری ریشه در تاریخ دارد

سعید آئینه وند گفت: تشکیل کانون وکلای دادگستری ریشه در تاریخ دارد. گزندهایی هم که به کانون ها وارد می شود نشانه پویایی است که کانون های وکلا دارند.

وی همچنین درباره وظایف شورای اجرایی، هیأت مدیره، هیأت عمومی، منابع درآمدی کانون و صندوق حمایت هم به کارآموزان توضیح داد.

بیشتر بخوانید:

آئینه وند ادامه داد: روز ۲۶ تیرماه ۱۳۰۹ به دعوت داود پیرنیا فرزند ارشد مشیرالدوله که ریاست احصائیه ی امور قضایی را در دادگستری بعهده داشت و با وکلاء دارای حسن سلوکی تمام بود، عده ای از وکلاء درمنزل ایشان جمع شدند و ایشان ابراز کرد که وزیر عدلیه مصلحت می داند که کانون وکلاء تشکیل شود و همین نشست ابتدائی موجب شد تا کانون وکلاء در روز بیستم آبان ماه ۱۳۰۹ تشکیل و توسط علی اکبرخان داور افتتاح گردد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. فرمودند:
    قدر برند کانون وکلای دادگستری را بدانید؛ این برند مربوط به جایی است که بیش از صدسال ریشه دارد و ارگانی که ریشه دار باشد را هر چندبار قطع کنند دوباره جوانه خواهد زد.
    هزار الله اکبر به این همه اعتماد به نفس اینها چقدر خودشون تحویل میگیرن به جای این حرفا به قانون تسهیل تمکین کنید آزمون معوق را برگزار کنید و پذیرفته شدها مطابق قانون تسهیل پذیرش کنید نه اینکه صدتا مانع بر سر راهشان بگذارید آقای نهاد مدنی مستقل قدمت دار!!!!

    1. برادر من با اومدن طرح تهسیل همه میدونن تیشه به ریشه نهاد وکالت زده شد .وسلام

      1. از این و سلامی که گفتی معلومه دنبال شنیدن حرف حق نیستی .طبیعی هست که هرکس خودش قبول شه دوست نداره دیگه کسی قبول شه

      2. چه بخواهید چه نخواهید کانون و مرکز حتی احتمال زیاد با هم ادغام هم میشن… مهارت هاتونو افزایش بدید دنبال صحبت های خاله زنک بازی نباشید که نه… من بهترم تو بد هستی…
        خجالت بکشید هم مرکز هم کانون جفتشون محترم هستن

    2. باسلام ، دوست عزیز امثال شماها که بدجوری از کانون وکلا کینه دارید هر روز در پی خراب کردن وجهه کانون هستید درصورتی که همانطور رییس کانون همدان گفتند قدمت کانون صد ساله هست و مثل باقی نهادها قدمتی بیست ساله ندارد و نهادی نوپا نیست که با هشتگ زدن امثال تو ذره ای بخواد لطمه ای به وجهش وارد باشه، درضمن اگر با تسهیلم نتونستی قبول بشی بهتر دنبال حرفه ی دیگه ای باشی،، درضمن حرص خوردن زیاد واسه سلامتی مضرره ،، موید باشید

      1. خودت هم اگه امتحانی که به خاطر طرح تسهیل از ما گرفتن را ازت میگرفتن پذیرفته نمیشدی

    3. کانون وکلا فرو بپاشد، جامعه فرو پاشیده است واضح است و مبرهن، سواد داشته باشی نگران قبولی نخواهی بود، وکالت جای انسانهای ضعیف نیست با سلب حق حیات سر و کار داری و قطع عضو و حبس ابد و حق و حقوق جامعه، مهمترین شغل در جهان، طبیعی است که بالاترین خواهان را دارد اما جای انسان ضعیف هرگز، بروید کار دگر بکنید.

      1. چرا جامعه؟! کائنات از حرکت می ایستد، زمین از مدار خود خارج، کیهان متلاشی،راه شیری ویران و….

  2. اول اینکه، جناب رییس کانون همدان باید توجه داشته باشند استفاده از لفظ برند که بیشتر متناظر با مفهوم نشان تجاریه و در امور تجاری و اقتصادی استفاده می شه و در نظر عموم مردم موضوعیست مرتبط با تجارت و کاسبی و یه قرون دوزار کردن، در توصیف اعتبار نهاد معزز کانون وکلا اشتباهه. چنین استفاده ایی اخوداگاه این دهنیت رو نزد عموم مردم ایجاد می کنه که لابد کانون وکلا هم یه بنگاه تجاریه و فعالین اون کاسبند. البته ممکنه این موضوع رو هم به اذهان متبادر کنه که مبادا صاحبمنصبان کانونها که الان سالهاست ادعا دارند و قسم می خورند که شان کانون بلند تر از توصیفات کاسبکارانه است و وکالت کاسبی نیست و فلان و بهمان، در عقیده باطنی شون و در ناخوداگاهشون به کسب و کار بودن وکالت باور دارند؟
    خلاصه خوبه ایشون و سایر همکارانشون در سایر کانونها به این نکات ظریف توجه داشته باشند و طوری حرف نزنند که مردم بگن بالاخره ما قسم حضرت عباسشون رو در مورد کسب و کار نبودن وکالت باور کنیم یا دمب خروسی رو که از زیر کتشون و از طریق این حرفهاشون می زنه بیرون؟

    همچنین بد نیست الان که رییس کانون همدان دغدغه اعتبار کانون یا بنابه عقیده خودشون برند کانون وکلا رو دارند جهت استحضار و شاید بهتره بگم یاداوریشون چند مورد که از اتفاقات اخیر رو که به این اعتبار یا به تعبیر ایشون برند کانون اسیب وارد کرده لیست کنم:
    ۱-دعواهای زرگری اسکودا و کانونها با قوه قضاییه بر سر ایین نامه به بهانه خلاف قانون بودن مقررات اون، که در نهایت به صلح ظاهری و اصلاح بعضی از مواد ایین نامه منجر شد ولی در عمل و با مطالعه مواد مختلف باقی مانده و اصلاح شده این ایین نامه مشخص میشه که دعوا سر لحاف ملا بوده نه رعایت قانون. این عزیزان صرفا به دنبال بده بستان بودن برای توسیع قلمرو اختیارات هیات مدیره ها بوده.
    بارزترین سندی که این موضوع رو ثابت می کنه همین ماده جنجالی و غیر قانونی ۴۸ است . ماده ایی که به صلاحیت انحصاری مراجع ذیصلاح در احراز شرایط بند الف و ب ماده ۲ قانون کیفیت که در تبصره ذیل اون بهش تصریح شده خدشه وارد اورده و این صلاحیت قانونی رو نقض کرده.
    ۲-اظهارات سخیف بعضی از دست اندرکاران کانونها و اسکودا در مورد پذیرفته شدگان ازمون های دو سال اخیر که مطمئنا از اذهان این گروه از مرتبطین با امر وکالت که بناست در اینده ردای وکالت بپوشند باقی خواهد ماند.
    ۳-گیس کشی مضحک و زننده اعضای کانون مرکز در همایش دانشگاه شهید بهشتی
    ۴-گرو کشی وقیحانه جلسات هیات مدیره توسط اعضای کانون مرکز طی دو ماه اخیر به علت ناتوانی در حل مسالمت امیز اختلافات
    ۵-برگزاری فاجعه بار همایش اسکودا در کیش و اقدامات نامناسب و دون شانی مثل جذب اسپانسرهای معلوم الحال برای تامین هزینه های اقامت شبی ۵ میلیونی هر کدام از حدود ۱۵۰ مدعو و پاساژ گردی و سوغاتی اونها.
    ۶-اقدام ناشایست بعضی از کانونها در سواستفاده از مقررات خلاف قانون ایین نامه جدید و به طور مشخص ماده ۴۸ و ۴۴ اون برای حذف بعضی از پذیرفته شدگان ازمون اخیر

    این لیست البته انتها ندارد ولی خوبه جناب مدیر کانون همدان که نگران برند ۱۰۰ ساله کانون هستند، به این موارد هم که تماما توسط همکاران و همقطاران و هم رده هاشون در سایر کانونها رخ داده توجه داشته باشند.

      1. بنده خودم کارآموز کانون هستم.با افتخار هم کاراموز هستم. و البته تسهیلی هم هستم و صدالبته با افتخار هم تسهیلی هستم. در کانونم هم جز ۵ نفر اول ازمون بودم و ترازم هم ۹۸۰۰ بوده، پیش از نظام تسهیل سهمیه کانون ما سالانه ۶۰ نفر بود.با هر سیستم ارزشیابی هم قبول می شدم ولو اینکه به جای سالی ۶۰ نفر سالی ۶ نفر رو می پذیرفتند. اینا رو گفتم که بگم بحث حسادت در رابطه با بنده منتفیه. پذیرش در کانون یکی از آرزوهام بوده که بهش رسیدم و اون قدر هم شایق بودم برای عضویت در کانون که حتی در ازمون اون نهاد موازی و موقتی هم شرکت نکردم.
        شما باید توجه کنید عرایض بنده انتقاد به هیات مدیره های کانون و عصاره رذایل اونها یعنی هیات رییسه اسکوداست. افرادی که با عملکردشون حیثیت و اعتبار کانون رو به بازی گرفتند. افرادی که دم از قانون می زنند و ولی از هیچ تخلف قانونی برای پیشبرد منافع شخصی و باندیشون دریغ نمی کنند.
        همین دیروز کانون وکلای اصفهان بر خلاف قانون و به استناد به مقرره غیرقانونی ایین نامه و اگهی ثبت نام از پذیرش تقاضای کاراموزی ۱۲ نفر از پذیرفته شده های ازمون اخیر خود داری کرد و اونها رو یکسال عقب انداخت.
        البته جنابعالی مختارید که هیات مدیره کانونها-که اعضاشون غالبا با رای های حداقلی و در انتخاباتی کم رمق انتخاب شدند-رو مترادف با کانون بدانید و نقد به عملکرد هیات مدیره ها و اسکودا رو نقد کانون تلقی کنید. ولی خب مطمئنا مخاطب منصف قضاوتش نسبت به عرایضم اینطور سطحی نخواهد بود.

  3. سلام واقعا تمام ماده های قانونی برای حرفه وکالت حالت اجبار انگار دارند یجورای و با تاکید برای برخی از دانشجویان و اهل علم حقوق در برخی دانشگاه ها هستند

  4. برند Adidasاز برند شما کانونی ها معتبرتره اینقدر به خودتون و برندتون ننازید دیگه حنا شما مدیران کانون وکلا رنگی ندارد کاری کردید دیگه همه از شما خسته شدند دیگه حرفاتون هم باور ندارند تمام

  5. با سلام و ادب
    در نظامی که بر اساس دموکراسی به اشخاص اجازه تصدی مسئولیت داده میشود و در سلسله مراتب جای میگیرد ، همواره این سخن را با خود زمزمه کند که ،
    چه گردن کشانی ،که یدک کش آوازه شأن ، در رأس این سلسله ،لرزه بر دلها می افکند لیکن در برابر حکومت قانون ، گردن شکسته ، طوق عدالت را به گردن آویختند و به یادها رفتند….

  6. خیلی کار خوبی میکنید.ولی زودتمومش کنید تکلیف کارآموزهای بدبخت رو روشن کنید .نشه سه چهار سال بگذره.درسته ؟؟؟؟؟

  7. سلام و عرض ادب
    ینده خودم وکیلم ولی از کانون وکلا خواستارم طبق قانون طرح تسهیل پیش برند و قانون رو خواهشاً عملی کنند و دنبال سنگ اندازی نباشند چرا که پرونده ها آنقدر زیاد هست که بعضی از وکلا قیمتهای نجومی از مردم میگیرند و این در اصل به ضرر مردم تموم می‌شود.

  8. سلام
    هیچکس با کانون ها دشمنی ندارد کانون ها فقط ظلمی که در حق داوطلبان آزمون وکالت کردند تو این سالها و انحصاری لعنتی که در حق این عزیزان اعمال کردند باعث رنجش و تکدر خاطر داوطلبان آزمون وکالت شده باور کنید همین الان که نظام انحصارو انحصارگری فرو ریخته و قانون تسهیل حاکم شده هم کسی با کانونها دشمنی نداره هر کی انتقادی داره صرفا بخاطر اجرا نشدن کامل قانون تسهیل و دور زدن این قانون هستش که اگر قانون تسهیل بصورت کامل بدون کم و کسر اجرا بشه کسی انتقادی و دشمنی با کانونها نخواهد داشت همین

  9. مگه شما مرجع قانون گذاری هستی که برا خودت قانون وضع میکنی سوءمدیریت اعضاکانون‌های وکلا باعث بدبختی وکلا شده

  10. دوستان بابت قانون تسهیل کسب و کار نگران نباشید.چون قرار نیست وکلا و کارشناسان متضرر بشن. کسی که ضرر میکند مردم هستند و کسی که سود میبرد قوه قضاییه . روزیه وکلا و کارشناسان دست خدا هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا