اخبار کارآموزی وکالتویژه

پیشنهادات کانون وکلای مرکز درباره اصلاح روند کارآموزی در آیین نامه لایحه استقلال

وکلاپرس- روز گذشته پیشنهاداتی درباره اصلاح روند کارآموزی در آیین نامه لایحه استقلال به تصویب هیات مدیره کانون وکلای مرکز رسید و قرار است در جلسه این هفته شورای اجرایی اسکودا مطرح شود.

به گزارش وکلاپرس «بررسی و تصمیم گیری راجع به اصلاحات پیشنهادی در مورد آیین نامه ۱۴۰۰» یکی از موارد دستور جلسه این روزهای هیات مدیره کانون وکلای مرکز است که قرار است در جلسه فردا نیز به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید:

وکیل بهنام حبیب زاده، عضو هیات مدیره و بازرس کانون وکلای مرکز، در استوری اینستاگرامش در خصوص مصوبات جلسه روز یکشنبه(۲۱ خرداد ۱۴۰۲) نوشت:

 در جلسه ۲۱ خرداد هیات مدیره کانون وکلای مرکز در راستای اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ مصوب گردید:

مراحل دوم و سوم کارآموزی ادغام شده و امکان انتخاب وکیل سرپرست همراه با امکان وکالت در محاکم فراهم گردد.

کارآموزان به جای هر روز، دو روز در هفته در مراجع قضایی حاضر و گزارش نویسی به همراه سایر تکالیف تا پایان مدت کارآموزی نمایند

اصلاحات پیشنهادی برای تصویب نهایی در جلسه شورای اجرایی اسکودا در روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۵ مطرح خواهد شد.

گفتنی است شورای اجرایی اسکودا پنجشنبه همین هفته با حضور نمایندگان کانون‌های وکلای سراسر کشور به میزبانی اسکودا برگزار خواهد شد. هرچند دستور جلسه شورای اجرایی منتشر نشده است، لیکن به نظر می‌رسد تکمیل اصلاحیه آیین نامه لایحه استقلال از جمله مواردی است که این هفته مورد توجه مدیران نهاد وکالت قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیشتر اسکودا اصلاحیه آیین نامه لایحه استقلال را آبان ۱۴۰۱ تحویل معاونت حقوقی قوه قضائیه داده بود. هرچند این معاونت اصلاحات یادشده را در تاریخ ۲۳ آبان سال گذشته تحویل دفتر رئیس قوه قضائیه داده، لیکن اصلاحیه مورد امضای رئیس قوه قضائیه قرار نگرفته است.

 

استوری وکیل بهنام حبیب زاده
استوری وکیل بهنام حبیب زاده

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام و درود بر شما بزرگواران
    حقیقتاً این اصلاح از هر حیث و سه جانبه تامین کننده نظرات قوه قضاییه محترم ؛ کانون های وکلا و کارآموزان که می بایست وارد بازار کار و کسب تخصص هر چه بیشتر در زمینه عملی باشند را فراهم می نماید . امید است که نهایی شود ؛ با سپاس از همه عزیزان دست اندر کار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا