قانونویژه

قانون اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی ابلاغ شد + متن قانون

وکلاپرس- قانون اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی طی نامه شماره ۴۸۲۴۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ توسط سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد.

به گزارش وکلاپرس، قانون اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده بود ابلاغ شد.

بر اساس متن این قانون بخشی از ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

متن این قانون به شرح زیر است:

قانون اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی

ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۱۳۹۹/۲/۲۳ عبارت «و جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ١٣۶٧/۹/۱۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (۳۶) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرائم در حکم کلاهبرداری و جرائمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب میشود در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (۶۵۶)، (۶۵٧)، (۶۶١) و (۶۶۵) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ به شرطی که ارزش مال مورد سرقت بیش از دویست میلیون (۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد» حذف میشود.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده که گزارش آن توسط کمیسیون قضایی و حقوقی به صحن علنی تقدیم شده بود، پس از تصویب در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه یک هزار و چهارصد و سه مجلس، در تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱۰ به تایید شورای نگهبان رسید.

محمد باقر قالیباف

دانلود پی دی اف قانون

دانلود پی دی اف قانون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا