قوانین و مقرراتویژه

قانون اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی

مصوب 1403/2/25 مجلس شورای اسلامی و 1403/3/10 شورای نگهبان

وکلاپرس- قانون اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تایید این نهاد رسید.

به گزارش وکلاپرس، طبق اعلام شورای نگهبان در نشست خبری روز ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳، اصلاحاتی که در طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی در جلسه ۱۴۰۳/۲/۲۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده است.

دانلود پی دی اف قانون

دانلود پی دی اف قانون

بیشتر بخوانید:

بر این اساس و طبق آخرین اصلاحات مجلس بر طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی، متن این قانون به شرح زیر است:

قانون اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی

ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۱۳۹۹/۲/۲۳ عبارت «و جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ١٣۶٧/۹/۱۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (۳۶) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرائم در حکم کلاهبرداری و جرائمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب میشود در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (۶۵۶)، (۶۵٧)، (۶۶١) و (۶۶۵) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ به شرطی که ارزش مال مورد سرقت بیش از دویست میلیون (۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد» حذف میشود.

آخرین اصلاح مجلس:

آخرین اصلاحات مجلس بر طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی
آخرین اصلاحات مجلس بر طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی

یک دیدگاه

  1. به جای برخورد با متعدیان به حقوق و امنیت مردم مسئولان نظام هر روز به بهانه‌ای قوانین را به نفع آنان تغییر می‌دهند که البته جای تعجبی ندارد چرا که چاقو هرگز دسته خود را نمی‌برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا