اخبار کارآموزی وکالتاخبار کانون هاویژه

فعال سازی cms کارآموزان وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای منطقه فارس از اوایل هفته آینده

وکلاپرس- نائب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد از فعال سازی cms بیش از ۷۰۰ نفر از کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۲ این کانون از اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل علی شایان منش، نائب رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس با اعلام فعال سازی cms کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ این کانون در روزهای آینده، اعلام کرد: از اوایل هفته آینده مرحله دوم کارآموزی آنان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس در کانال تلگرامی اش نوشت:

در راستای اجرای مصوبه ی ۲۰ تیرماه هیات مدیره کانون وکلای منطقه فارس cms بیش از ۷۰۰ نفر از کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ از اوایل هفته آینده فعال و مرحله دوم کارآموزی آنان آغاز خواهد شد

اصلاح شرایط مرحله دوم کارآموزی

شایان ذکر است طبق اصلاح موادی از آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری (متن رسمی ابلاغ شده) که از ۱۲ خرداد سال جاری لازم الاجرا شده است، شرایط مرحله دوم کارآموزی به شرح زیر اصلاح شده است:

مرحله دوم: این مرحله بلافاصله پس از مرحله اول شروع میشود و مدت آن دوازده ماه است. در این مرحله کارآموز، تحت نظر وکیل سرپرست تکالیف زیر را انجام می دهد:

الف – هفته ای یک روز در مراجع قضایی حضور می یابد و حداقل از چهل پرونده دارای وقت رسیدگی یا در حال رسیدگی، گزارش تهیه می نماید. کارآموز در این مدت باید در همه انواع مراجع قضایی اعم از شعب دادیاری و بازپرسی، دادگاههای حقوقی، خانواده، کیفری یک و دو، انقلاب، تجدید نظر و دوایر اجرای احکام حضور یابد؛

ب- با معرفی کانون نزد وکیل سرپرست به آموزش و تمرین عملی امور وکالت بپردازد و گواهی ماهانه وکیل سرپرست را ارائه دهد؛

پ-  در حداقل پنجاه ساعت جلسات سخنرانی علمی و کارگاه آموزشی حضور یابد.

ت- امور محوله از سوی کانون را انجام دهد؛

ث- گواهی مربوط به انجام تکالیف کارآموزی در محاکم قضایی را ارائه داده و پس از تأیید در کمیسیون کارآموزی در اختبار کتبی و شفاهی شرکت کند.

تبصره۱- کارآموزان در دوره دوم میتوانند تحت نظر وکیل سرپرست، وکالت حداکثر تا پنج پرونده را در ماه قبول کنند. وکالت کارآموزان در پرونده هایی که احکام آنها قابل فرجام است یا مرجع تجدید نظر از احکام آنها دیوان عالی کشور است و یا پذیرش اعاده دادرسی کیفری، منفردا یا به همراه وکیل سرپرست و سایر وکلا ممنوع است.

تبصره۲- در مورد کارآموزانی که طبق قانون نصف مدت مقرر کارآموزی می کنند، مدت مرحله های موضوع این ماده، به نصف کاهش می یابد؛

تبصره ۳- تهیه امکانات و برنامه اجرایی این ماده بر عهده کانون است که با هماهنگی دادگستری کل استان اقدام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا