اخبار اسکودا

فراخوان مرداد ۱۴۰۳ پژوهشکده اسکودا با موضوع محتوای آموزش‌های عملی و تئوری کارآموزی وکالت و محتوای اختبار

وکلاپرس- پژوهشکده اسکودا در فراخوان مرداد ماه ۱۴۰۳، از وکلا و کارآموزان وکالت در سراسر کشور خواست پژوهش‌های خود درباره محتوای آموزش‌های عملی و تئوری کارآموزی وکالت و محتوای اختبار و چگونگی برگزاری اختبار را به این پژوهشکده ارسال کنند.

به گزارش وکلاپرس، در این فراخوان اعلام شده است که وکلا و کارآموزان وکالت که مایلند در تصمیم‌سازی‌های صنفی مشارکت داشته باشند  آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در پژوهش ذیل، حداکثر تا دهم مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

 متن کامل فراخوان به این شرح است:

فراخوان مرداد ۱۴۰۳

در تکمیل موضوعات مورد مطالعه پژوهشکده اسکودا که در قالب چهار اولویت در فراخوان تیر ماه ۱۴۰۳ منتشر شد، مطالعه و هم‌اندیشی در خصوص محتوای آموزش‌های عملی و تئوری کارآموزی وکالت و محتوای اختبار و چگونگی برگزاری اختبار در اولویت مطالعاتی مرداد ماه پژوهشکده اسکودا قرار گرفته است.

پژوهشکده اسکودا بدینوسیله از همکاران وکیل و کارآموزان وکالت که مایلند در تصمیم‌سازی‌های صنفی از طریق پژوهش‌های مستقل مشارکت داشته باشند دعوت می‌نماید تا آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در پژوهش ذیل، حداکثر تا دهم مرداد ماه ۱۴۰۳ از طریق ارسال ایمیل به نشانی pajoohesh.scoda@gmail.com  اعلام نمایند.

موضوع پژوهش:

«غرض از کارآموزی وکالت، فراگیری معلومات و مهارت‌های لازم توسط کارآموز به کیفیتی است که برای انجام وظایف خطیر وکالتی کافی و قابل اطمینان باشد؛ از طرفی، اختبار، آخرین مرحله کارآموزی است؛ موفقیت در اختبار شرط آخر برای دریافت پروانه وکالت است. اختبار محکی برای کارآموز و ابزاری برای کانون وکلا است تا هر دو اطمینان حاصل کنند که کارآموز از صلاحیت‌های تخصصی نظری و عملی لازم و کافی به اندازه‌ای برخوردار است که مردم می‌توانند برای احقاق حق و برای دفاع از حقوق خود، به وکیل اعتماد و اتکا کنند؛ اختبار به مثابه مرحله کنترل کیفیت در پایان فرآیند تربیت وکیل است.

اکنون، بر پایه این مفروضات، محتوای عملی و نظری آموزش کارآموزی و محتوا و موضوعات مورد سنجش در اختبار و نیز شیوه برگزاری اختبار باید چگونه باشد تا نتیجه مورد انتظار حاصل شود؟»

اولویت‌های بعدی پژوهشی در فراخوان شهریور ماه ۱۴۰۳ به اطلاع همکاران گرامی و کارآموزان عزیز خواهد رسید.»

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا