اخبار

وکیل مدافع ارس امیری: حکم برائت موکلم از سوی دیوان عالی کشور صادر شد

وکلاپرس- حکم برائت ارس امیری لاریجانی، کارمند پیشین دفتر شورای فرهنگی بریتانیا از سوی دیوان عالی کشور و پس از تحمل ۳ سال حبس صادر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از امتداد، حجت کرمانی، وکیل مدافع ارس امیری لاریجانی، از صدور حکم برائت برای موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

ارجاع پرونده ارس امیری به دیوان عالی کشور در پی درخواست اعاده دادرسی

به گفته این وکیل دادگستری با درخواست اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و طی تشریفات قانونی، احکام صادره علیه خانم ارس امیری از سوی ریاست محترم قوه قضاییه خلاف شرع بین تشخیص داده شد و مطابق قانون با تجویز اعاده دادرسی پرونده جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارجاع گردید.

بیشتر بخوانید: فساد قاضی و اعمال ماده ۴۷۷

دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده، نهایتاً حکم برائت خانم ارس امیری لاریجانی از اتهام «اداره و تشکیل گروه غیر قانونی» از طریق «کار در بریتیش کانسیل» را صادر نمود.

ده سال حبس برای پروژه های نفوذ فرهنگی

ارس امیری فعال فرهنگی و دانشجوی ایرانی دانشگاه کینگستون در بریتانیا و کارمند پیشین دفتر شورای فرهنگی بریتانیا در اسفند سال ٩۶ بازداشت و پس از محاکمه به اتهام «طراحی، مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه‌های نفوذ فرهنگی» از طریق «کار در بریتیش کانسیل» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس محکوم گردید که این حکم محکومیت عیناً از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز تایید شده بود.

بیشتر بخوانید: دستگیری و بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری و فعالان مدنی در تهران

ارس امیری از شهریور سال ۹۷ در زندان بوده و اخیراً پس از سه سال زندان با قبول اعاده دادرسی وی، با قرار وثیقه آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا