اخبار اسکوداویژه

عضو تیم مذاکره‌کننده اسکودا با قوه قضائیه: بنایمان باید بقای اسکودا باشد

وکلاپرس- دکتر امیر حسین‌آبادی، یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده اسکودا با قوه قضائیه که به عنوان میهمان ویژه در پنجاه و سومین همایش فوق‌العاده هیات عمومی حضور داشت، در سخنانی از فشار دستگاه قضایی برای بررسی صلاحیت اعضای هیات رئیسه اسکودا خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، پنجاه و سومین همایش هیات عمومی به‌طور فوق‌العاده اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران صبح امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی کانون وکلای مرکز در هتل پارسیان استقلال برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در سخنانی ضمن تبریک پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای کابینه چهاردهم در راستای پیشبرد امور و بهبود رفاه عموم مردم آرزوی موفقیت کرد.

رئیس اسکودا در ادامه به انتخابات هیات مدیره کانون‌های اردبیل، زنجان و البرز اشاره کرد و ضمن تبریک انتخاب اعضای جدید هیات مدیره این کانون‌ها، از زحمات مدیران قبلی کانون‌های مزبور نیز قدردانی کرد. ‎

کوشا: ۴۰ حقوقدان و وکیل دادگستری به مجلس راه یافته‌اند که این امر یک گام رو به جلو محسوب می‌شود

دکتر کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: در این دوره حدود ۴۰ حقوقدان و وکیل دادگستری به مجلس راه یافته‌اند که این امر یک گام رو به جلو محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم در دوره‌های آتی مجلس، حقوقدانان و وکلای بیشتری به مجلس ورود کنند تا ضمن تعالی نهاد وکالت، امر قانونگذاری با دقت بیشتری پیش رود.

پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا
پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا

حسین‌آبادی: بنایمان باید بقای اسکودا باشد

دکتر امیر حسین‌آبادی، رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز و یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده اسکودا با قوه قضائیه نیز به عنوان مهمان ویژه این همایش طی سخنانی گفت: ما جلسات متعددی را با معاونت حقوقی قوه قضائیه برگزار کردیم و آقایان در دستگاه قضایی اصرار داشتند که صلاحیت اعضای هیات رئیسه اسکودا نیز همچون کانون‌های وکلا باید مورد بررسی قرار گیرد. وقتی دو ضرر وجود دارد باید ضرر کمتر را انتخاب کرد؛ ما در اینجا با موجودیت اسکودا روبه‌رو هستیم. بنایمان باید بقای اسکودا باشد.

نمایندگان مجلس: تحقق حاکمیت قانون در گرو امنیت قانونی و قضایی وکیل دادگستری است

در ادامه این همایش نیز دکتر علی آذری، دکتر محمدحسین محمدی و دکتر عثمان سالاری از نمایندگان حقوقدان مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

این نمایندگان مجلس در سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه تحقق حاکمیت قانون در گرو امنیت قانونی و قضایی وکیل دادگستری است، گفت: اگر بنا باشد یک وکیل دادگستری امنیت قانونی و قضایی نداشته باشد و هر روز با وضع قوانین خلق‌الساعه مواجه شود، امنیت روانی و شغلی او به عنوان رکن رکین توسعه عدالت قضایی مورد خدشه قرار می‌گیرد.

این نمایندگان حقوقدان مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کردند: شأن و احترام یک وکیل دادگستری که بناست به عنوان حامی و مدافع مردم و مظلومین با ابزار قانون برای استیفای حقوق آن‌ها بپردازد باید تضمین شود، در غیر این صورت ما چطور می‌توانیم در کشور ادعای حاکمیت قانون را داشته باشیم؟

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا