دسته‌بندی نشده

عبدلیان پور: هدف از تغییر منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه، تحویل وکیل تخصصی به جامعه است

وکلاپرس- رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در توضیحاتی جدید از تغییرات منابع آزمون های این نهاد، هدف از تغییر ۳۰ درصدی منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه را تحویل وکیل تخصصی به جامعه عنوان کرد.

به گزارش وکلاپرس، در روزهای گذشته، منابع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه سال ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس مقایسه تغییرات شکل گرفته در منابع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، این منابع با تغییرات زیادی همراه شده بود.

تغییر منابع آزمون با هدف تحویل وکیل تخصصی به جامعه

عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در گفت و گویی با تسنیم در این باره اظهار کرد: با توجه به گسترده‌تر شدن حوزه فعالیت‌های مرکز وکلا و نیازی که در بحث تربیت وکلای تخصصی در ابعاد مختلف حقوقی احصا شده است، علاوه بر برگزاری دوره‌های وکالت تخصصی برای وکلا و کارآموزان وکالت، بر آن شدیم تا با تغییر در ۳۰ درصد منابع آزمون وکالت در تحویل وکیل خصوصی به جامعه گام‌های مؤثری برداریم.

تاسیس رشته هایی جدید در آزمون کارشناسی رسمی برای اولین بار

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: البته بحث کارشناسی رسمی را هم مد نظر قرار داده‌ایم و برای نخستین بار آزمون سال ۱۴۰۳ در ۷۹ رشته برگزار خواهد شد که از این حیث بی‌سابقه بوده است. از جمله رشته‌هایی که اضافه شده‌اند، کارشناس رسمی امور مهاجرتی، کارشناس رسمی امور کنسولی و کارشناس رسمی کارآگاه تخصصی هستند که برای اولین بار تأسیس می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: کارشناس رسمی کارآگاه تخصصی از این حیث ایجاد می‌شود که رسیدگی و تحقیقات درباره جرایمی مانند کلاهبرداری و جرایم این چنینی نیاز به بررسی‌های کارشناسی خاصی دارد مرکز از این لحاظ پویاست و افراد علمی و توانمندی در خود دارد که می‌توانند در روند تحقیقات یاری‌رسان محکمه باشند.

هر جا احساس نیاز کنیم یک رشته کارشناسی جدید ارائه خواهیم داد

وی تأکید کرد: فرآیند طراحی رشته‌های جدید کارشناسی کار راحتی نیست اما هر جا احساس کنیم که نیازی وجود دارد آن را به شکل یک رشته کارشناسی جدید ارائه خواهیم داد.

تهیه بانک اطلاعاتی وکلای متخصص در مرکز وکلای قوه قضائیه

وی همچنین از تهیه بانک اطلاعاتی وکلای متخصص در مرکز وکلا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی بازوی مشترک مرکز وکلا و رسانه‌ها برای شناخت نیازهای حقوقی مردم و پاسخگویی به رفع این نیازهاست تا بتوانیم در راستای تحقق مطالبات جامعه نقش خود را بر اساس قانون و سند تحول و تعالی قضایی ایفا کنیم.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا