اخبار

عابدی: با بهره گیری از دانش و تجربه قضات دیوان عدالت اداری برای کلیه مراجع شبه قضایی آیین دادرسی تدوین و مصوب گردد

وکلاپرس- حجت الاسلام عابدی رئیس جدید دیوان عدالت اداری در اولین جلسه حضور خود در هیات عمومی دیوان عدالت اداری پیش از ورود به دستور جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی دبوان عدالت اداری،  حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد رضا عابدی در اولین جلسه حضور خود در هیات عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تسلیت ایام پیشرو بیان داشت؛ ما باید شیعه واقعی اهل بیت علیهم السلام و پیرو دستورات ایشان باشیم و تنها راه نجات را تمسک به اهل بیت دانست و با اشاره به خاطره خود از آیت الله بهجت (رحمه الله) به نکوهش فاصله گرفتن از اهل بیت پرداخت.

بیشتر بخوانید:

رییس جدید دیوان عدالت اداری طی درخواستی از قضات دیوان عدالت اداری و به نقل از رییس قوه قضاییه مصلحت اندیشی و مصلحت سنجی را رد کرد و در تبیین آن گفت: ما قاضی منصوب هستیم و قاضی مجتهد نیستیم. قاضی منصوب در محدوده اذن خود اقدام می کند و محدوده اذن ما تشخیص مصلحت ها نیست و خروج از محدوده اذن شرعاً حرام است لذا آرای دیوان عدالت اداری باید بر اساس مبنای قانونی و مستحکم باشد.

با بهره گیری از دانش و تجربه قضات دیوان عدالت اداری برای کلیه مراجع شبه قضایی آیین دادرسی تدوین و مصوب گردد

وی به اهمیت مبنای علمی و آشنایی با اصول حقوقی پرداخته و تاکید کرد؛ با توجه به اینکه قضات دیوان عدالت اداری با مبانی علمی به امر قضا اشتغال دارند لذا این معلومات و مبانی علمی دانشمندان حقوق عمومی در دیوان عدالت اداری به انحا مختلف جمع بندی و تبویب شود و با اتخاذ مبانی علمی مستحکم از حقوق عمومی، وحدت رویه ایجاد کنیم و حتی به سمتی حرکت کنیم که با بهره گیری از دانش و تجربه قضات دیوان عدالت اداری برای کلیه مراجع شبه قضایی آیین دادرسی تدوین و مصوب گردد.

منبع: روابط عمومی دیوان عدالت اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا