اخبار مجلس شورای اسلامی

معاون اجتماعی قوه قضاییه: در روز برگزاری انتخابات مجلس هزار و ۲۵۴ نفر به واسطه تخلفات انتخاباتی دستگیر شدند

وکلاپرس _ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از دستگیری ۱۲۵۴ نفر در روز انتخابات و همچنین بازداشت ۵۴ نفر به دلیل درگیری‌های مسلحانه، کشف سلاح و سایر اقدامات ضد امنیتی، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، اصغر جهانگیر (معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه) در جلسه روز گذشته ۲۱ اسفندماه شورای عالی قضایی به ارائه گزارشی از عملکرد ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی پرداخت و گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از شهریور ماه سال جاری در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی، کار خود را آغاز کردند؛ در ۷ جلسه ستاد مرکزی که به ریاست دادستان کل کشور برگزار شد، ۵۸ مصوبه به تصویب رسید.

وی افزود: ۱۶۵ جلسه ستادهای استانی بیش از هزار و ۱۰۰ مصوبه داشت و نهایتاً در هزار و ۱۲ جلسه ستادهای شهرستانی، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مصوبه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:

جهانگیر با اشاره به صدور ۵ دستورالعمل از ناحیه دادستان کل کشور در ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گفت: «دستورالعمل احصاء جرایم و تخلفات انتخاباتی، قبل، حین و بعد از انتخابات» نقش مؤثری در پیشگیری و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی داشت.

۲۰ کیفرخواست مربوط به تخلفات ستادها و طرفداران داوطلبان انتخاباتی صادر شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۵ هزار گزارش به ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی واصل شد که این گزارش‌ها به صورت شبانه‌روزی توسط ستادهای مرکزی، استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت از این تعداد، ۴۶۸ گزارش جهت بررسی تکمیلی به دادگستری‌ها ارسال شدند؛ تا امروز ۲۰ کیفرخواست در این زمینه صادر شده که عمدتاً مربوط به تخلفات ستادها و طرفداران داوطلبان انتخاباتی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره، بیش از ۴۸ محتوای پیامکی برای ۲۵۰ هزار سرشماره هدفمند، خاص و مدیریت‌شده ارسال شد که ارسال این پیامک‌ها از بسیاری از جرایم و تخلفات، جلوگیری کرد.

یک ماه قبل از برگزاری انتخابات ۱۹۳ جرم انتخاباتی شناسایی شد

جهانگیر در ادامه عنوان کرد: یک ماه قبل از برگزاری انتخابات، ۱۹۳ جرم انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی و در این راستا ۲۹ نفر احضار شدند؛ این افراد پس از اخذ تعهد، محتوای مجرمانه منتشر شده را حذف کردند و بقیه افراد نیز با تذکرات تلفنی صورت گرفته، محتواهای مجرمانه منتشر شده با موضوع انتخابات را حذف کردند.

بیشتر بخوانید:

در روز برگزاری انتخابات هزار و ۲۵۴ دستگیری به واسطه تخلفات انتخاباتی اتفاق افتاد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: علی‌رغم همه اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اتخاذ شده، در روز برگزاری انتخابات هزر و ۲۵۴ دستگیری در سراسر کشور به واسطه تخلفات انتخاباتی اتفاق افتاد؛ هزار و ۲۰۰ نفر از این دستگیرشدگان، همان روز با اخذ تعهد و وثیقه و با پیگیری دادستان‌ها آزاد شدند و کمتر از ۶۰ نفر نیز به دلیل درگیری‌های مسلحانه، کشف سلاح و سایر اقدامات ضد امنیتی که داشتند، در بازداشت به سر می‌برند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا