اخبار صنفی

مناظره عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر درباره حرفه وکالت

وکیل دادگستری مهران عبدی: وزارت اقتصاد حق دخالت در امر قانون گذاری برای حرفه وکالت را ندارد

وکلاپرس _ عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر درباره حرفه وکالت گفت و گو کردند و درباره ماهیت حرفه وکالت و نسبت اقتصاد با آن به مناظره پرداختند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، مرتضی زمانیان ( عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر ) و مهران عبدی ( وکیل دادگستری و عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ) در خصوص کسب و کار دانستن یا ندانستن حرفه وکالت نظرات خود را بیان کردند.

هر کسی نمی تواند وکیل باشد

مرتضی زمانیان در این باره اظهار کرد: وکالت تفاوت‌هایی با سایر رشته‌ها دارد آن هم رو به رو بودن با حجم زیاد و پیچیده‌ای از موضوعات اخلاقی و حقوق افراد است. در نتیجه هر کسی نمی تواند وکیل باشد، چه از لحاظ ویژگی‌های شخصیتی و چه از لحاظ دانش. فارغ از اینکه وکالت کسب و کار باشد یا نه، یک شغل است و اینکه همه کسانی که علم و دانش کافی هم دارند در وارد شدن به این حرفه محدودیت دارند منصفانه نیست.

وی تاکید کرد: اینکه این حرفه در مقام دستمزد مثل مشاغل آزاد و در مقام ظرفیت گذاری مثل مشاغل دولتی است بلاتکلیفی محسوب میشود.

تماشای مناظره در ویدیوی زیر:

بیشتر بخوانید:

ما در حرفه وکالت انحصار نداریم، تخصص داریم

وکیل مهران عبدی در رابطه با قانونگذاری برای حرفه وکالت گفت: با معیار اقتصادی نمی توان برای آینده وکالت نقشه راه ترسیم کرد و نگاه شغلی و اقتصادی داشتن به حرفه وکالت آخرین مولفه ماست.

وی تصریح کرد: ما در حرفه وکالت انحصار نداریم، تخصص داریم. نظام آموزشی بسیار بیشتر از نیاز جامعه حقوقدان جذب کرده و ما نمی توانیم همه آن‌ها را در حرفه وکالت بپذیریم.

عبدی گفت: بر اساس سیاست‌های کلی قانون گذاری وکالت در زمره امور قضائی است و وزارت اقتصاد اساسا حق ندارد وارد این حیطه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا