اخبار آزمون ها

برگزاری جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با مصوبه «انتشار اطلاعات آزمون کانون وکلا از سوی سازمان سنجش‌»

وکلاپرس _ در جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، انتشار اطلاعات آزمون کانون وکلا از سوی سازمان سنجش‌ به تصویب رسید.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، سی و یکمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با حضور رییس دیوان عدالت اداری، معاون وزیر دفاع، رییس سازمان فناوری اطلاعات، دبیر شورای اجرایی فناوری، معاون سازمان برنامه و بودجه به ریاست اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی موضوعات مرتبط به اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات تشکیل شد.

یکی از مصوبات این جلسه، لزوم انتشار اطلاعات آزمون کانون وکلا از سوی سازمان سنجش‌ بوده که هنوز جزئیات بیشتری درباره آن ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

طی سه ماه گذشته بیش از ۲۰۰ شهرداری در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کردند

در این جلسه فرشاد مهدی‌پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درخصوص ادامه فرآیند اتصال موسسات مشمول قانون به سامانه برخط، گفت: طی سه ماه گذشته بیش از ۲۰۰ شهرداری در سطح کشور و موسساتی مثل سازمان ثبت و اسناد و املاک، فرهنگستان‌ها و اتاق اصناف برای پاسخگویی به درخواست مردم فعالیت خود را آغاز کردند.

در این جلسه همچنین برای چند موضوع تصمیم‌گیری و به تصویب رسید که از جمله آن می‌توان به نحوه الزام وزارت بهداشت برای پاسخگویی به درخواست‌های مردم، انتشار اطلاعات آزمون کانون وکلا از سوی سازمان سنجش‌، دسترسی به اسامی هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی، انتشار موافقنامه‌های دستگاه‌های اجرایی با سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

در بخش دیگری از این جلسه محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) گفت: با تاکید رییس جمهور اجرای مقررات قانون باید با تلاش و دقت بیشتری پیگیری شود.

شفافیت مهم‌ترین عامل اعتماد به کارگزاران اجرایی و سرمایه اجتماعی است

رییس این کمیسیون، شفافیت را مهم‌ترین عامل اعتماد به کارگزاران اجرایی و سرمایه اجتماعی دانست و اظهار کرد: با وجود ملاحظات مختلف پیگیری برای تحقق مقررات قانون و حق دستیابی مردم به اطلاعات عمومی دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور طی این سال‌ها انجام شده است. کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قانون، فرهنگسازی و ترویج و رفع اختلاف در نحوه اجرای قانون را برعهده دارد.

هر فعل یا ترک فعلی که مانع انجام وظایف کمیسیون شود، جرم محسوب می‌شود

او تاکید کرد: طبق این قانون همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مشمول ملزم به همکاری با کمیسیون هستند و عدم رعایت مقررات این قانون و هر فعل یا ترک فعلی که مانع انجام وظایف کمیسیون شود، جرم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مردم می‌توانند با مراجعه به نشانی iranfoia.ir از ۲۳۰۰ موسسه فعال، درخواست اطلاعاتی مثل بخشنامه‌ها، مقررات، دستورالعمل‌ها، قراردادهای عمومی، اسناد و مکاتبات اداری را ثبت و پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا