اخبار بین المللیویدئو

چراغ سبز وکیل لهستانی برای پناهجویان

تلاش یک وکیل دادگستری برای امدادرسانی به پناهجویان گرفتار در مرز لهستان و بلاروس

وکلاپرس- کمیل سیلر (Kamil Syller) وکیل دادگستری لهستانی که در مرز کشورش با بلاروس زندگی می کند شب ها در خانه اش چراغ سبزی روشن می کند تا پناهجویان گرفتار در منطقه برای دریافت لباس گرم و غذا و کمک های دیگر به او مراجعه کنند.هزاران پناهجو که قصد عزیمت به سمت اروپای غربی دارند در مرز دو کشور بلاروس و لهستان درگیر یک کشمکش سیاسی و منطقه ای بین این دو کشور و در ابعاد وسیع تر بین اروپا و روسیه شده اند.

در این شرایط کمیل سیلر یک وکیل دادگستری اهل لهستان که در منطقه مرزی با کشور بلاروس زندگی می کند با تهیه لباس گرم، کفش، بسته های غذا، دستگاه تصفیه آب و … مشغول کمک به پناهجویان گرفتار شده است.

وکیل سیلر برای راهنمایی پناهجویان به سمت منزلش که محل ارائه کمک هاست، هر شب چراغ سبز رنگی را در خانه اش روشن می کند و از سایر مردم محلی هم خواسته است با روشن کردن چراغ سبز آمادگی خود برای کمک به پناهجویان گرفتار را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

این وکیل دادگستری با درخواست کمک از جامعه بین المللی در این باره می‌گوید: «کمک من به پناهجویان مثل یک بطری در اقیانوس است. من از سازمان‌های مردمی و نهادهای کمک‌رسانی جهانی می‌خواهم به کمک هزاران پناهجو بیایند.»

وکیل سیلر در شبکه های اجتماعی به زبان های مختلف برای پناهجویان مطالبی منتشر می کند: «چراغ سبز یعنی کمک»

او به منتقدانش می‌گوید: من کسی را تشویق به مخفی شدن یا ادامه راه نمی‌کنم. فقط شانس زنده ماندن به آن‌ها می‌دهم.

وکیل سیلر که در فاصله ۵ کیلومتی مرز لهستان و بلاروس زندگی می کند می گوید: بسیاری از مهاجران با ماندن در جنگل ها در هوای سرد به جای درخواست کمک از مردم محلی، خود را در معرض خطر قرار می دهند، زیرا آنها از بازگردانده شدن به بلاروس وحشت دارند.

این هفته پارلمان لهستان لایحه جدیدی را تصویب کرد که به مرزبانان اجازه می دهد مهاجرانی را که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کنند، فورا اخراج کنند.

همچنین به مرزبانان این اختیار داده می شود که درخواست پناهندگی بین المللی را بدون بررسی رد کنند.

اما گروه های حقوق بشر می گویند که لهستان بر اساس قوانین بین المللی موظف است به پناهجویان حتی اگر به طور غیرقانونی وارد کشور شده باشند کمک کند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا