اخبار قوه قضاییه

صدور بیش از هزار و ۲۰۰ پروانه داوری حرفه‌ای توسط قوه قضاییه برای گسترش نهاد داوری

وکلاپرس- اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز این نهاد، از صدور بیش از هزار و ۲۰۰ پروانه داوری حرفه‌ای با هدف گسترش نهاد داوری و ورود کمتر پرونده ها به دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، نشست خبری سخنگوی قضاییه امروز مورخ ۸ خرداد ماه با حضور خبرنگاران برگزار و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

تلاش دستگاه قضا برای فرهنگ سازی ارجاع امر به داوران حرفه‌ای

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه قوه قضاییه برنامه‌ای برای گسترش نهاد داوری دارد، گفت: قوه قضاییه با فرهنگ‌سازی در زمینه ارجاع امر به داوران حرفه‌ای به جای رجوع به افراد غیرحرفه‌ای تلاش می‌کند. باید فرهنگ‌سازی کنیم زیرا داور حرفه‌ای می‌تواند مشکلات را حل کند در حالی که داوران غیرحرفه‌ای ممکن است بر مشکلات بیفزایند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: بحث ارجاع به داوران حرفه‌ای علاوه بر اینکه ایجاد صلح و سازش را می‌تواند به دنبال داشته باشد استفاده موثری در حل و فصل دعاوی دارد و در نهایت ورودی کمتر به دستگاه قضایی و فرصت بیشتر برای پرداختن به امور مهم را به دنبال دارد.

صدور بالغ بر هزار و ۲۰۰ پروانه داوری حرفه‌ای

جهانگیر گفت: دستگاه قضایی از این مسئله استقبال می‌کند؛ در حال حاضر نیز شیوه نامه جذب، آموزش، صدور پروانه داوری و تاسیس نهادهای داوری در شوراهای حل اختلاف تنظیم شده و توسط ریاست این شورا ابلاغ شده است. بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر داور حرفه‌ای، عمومی و تخصصی با برگزاری فراخوان آزمون‌هایی که از آنها گرفته شده پذیرفته شدند و برای آنها پروانه حرفه‌ای صادر شده است. امیدواریم با توسعه نهاد حرفه‌ای داوری شاهد این باشیم که فصل خصومت از طریق روش‌های میانجیگری توسعه پیدا کند و هم فرهنگ صلح و سازش بدون ارجاع به دستگاه قضایی بتواند در جامعه ما که فرهنگ اسلامی را دنبال می‌کند، نهادینه شود.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا