دیدگاه

واکنش دبیر کمیسیون بین الملل کانون وکلای مرکز به خبر اخذ پروانه وکالت توسط یک نوجوان ۱۷ ساله در کالیفرنیا: بعد ما حداقل سن تعیین می کنیم

وکلاپرس- دکتر رضا یزدی دبیر کمیسیون بین الملل کانون وکلای مرکز در واکنش به خبر قبولی یک نوجوان ۱۷ ساله در آزمون وکالت کالیفرنیا، به نقد قوانین مقرر در حوزه وکالت پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، در هفته گذشته خبری در رسانه های بین المللی منعکس شد که طبق آن یک نوجوان ۱۷ ساله کره ای، به عنوان یکی از جوان‌ترین فارغ التحصیل حقوق، موفق به قبولی در آزمون وکالت کالیفرنیا شده و پس از ادای سوگند در حرفه وکالت آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید:

پس از انتشار این خبر، دکتر رضا یزدی دبیر کمیسیون بین الملل کانون وکلای مرکز با انتشار ویدیوئی از این خبر در حساب اینستاگرامش نوشت:

نوجوان کالیفرنیایی که در ۱۷ سالگی امتحان کانون وکلای کالیفرنیا را با موفقیت پشت سر گذاشت، پروانه وکالت خود را از کانون وکلای کالیفرنیا اخذ نمود.

او یکی از جوان‌ترین فارغ التحصیل حقوق است تا به حال امتحان کانون وکلای کالیفرنیا را قبول شده و پروانه وکالت کرفته [گرفته] است.

پیتر پارک که اکنون ۱۸ سال دارد، در ۱۳ سالگی در دانشکده حقوق، دانشگاه شمال غربی کالیفرنیا قبول شد و ثبت نام کرد و اوایل امسال هم با موفقیت فارغ التحصیل شد.

بعد ما حداقل سن تعیین می کنیم برای آزمون وکالت! حداقل یاد بگیریم که شایسته سالاری را حاکم کنیم!

ویدیو منتشر شده در حساب اینستاگرام دکتر یزدی:

بیشتر بخوانید:

شرط حداقل سنی ۲۴ سال  هنگام دریافت پروانه وکالت در کانون های وکلای دادگستری ایران

طبق قوانین و مقررات در خصوص آزمون وکالت کانون های وکلای دادگستری در ایران، و بر اساس آگهی های منتشر شده در آزمون های وکالت، متقاضیان دریافت پروانه وکالت باید شرایط حداقل سنی ۲۴ سال  هنگام دریافت پروانه وکالت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا