سخنگوی شورای نگهبان: از جامعه حقوقی و وکلا و قضات بیش از ۴۰۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند

وکلاپرس _ هادی طحان‌نظیف با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس از اقشار و اصناف مختلف هستند، اعلام کرد از جامعه حقوقی و وکلا و قضات بیش از ۴۰۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف (عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان) با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ سیمای ملی به تشریح بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

تعداد نامزدهای نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی

طحان‌نظیف ابتدا با گرامیداشت دهه فجر و فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات و شکایات داوطلبانی که در مراحل قبل تایید صلاحیت نشده بودند، روز گذشته (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) به پایان رسید و در نهایت ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان تایید و معرفی شدند.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

رده سنی داوطلبان

سخنگوی شورای نگهبان درباره رده سنی داوطلبان بیان داشت: بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی، بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دهه پنجاهی و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دهه چهلی هستند.

نامزدهای زن و حقوقدان انتخابات

طحان‌نظیف در خصوص تعداد نامزدهای خانم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که شش برابر تعداد کرسی‌های مجلس یعنی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از کاندیداها، خانم هستند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس از اقشار و اصناف مختلف هستند، گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اساتید دانشگاهی، حدود ۲۵۰ نفر پزشک و از کادر درمان، بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و حوزویان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر نیز از جامعه حقوقی اعم از قضات و وکلا هستند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: مشارکت برای همه گروه‌ها و رویکردهای سیاسی فراهم شده و می‌توان شاهد انتخابات پرشور و رقابتی بود.

وی در پایان این گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: براساس قانون کسانی که در مراحل قبل تایید شده اما در مرحله شورای نگهبان صلاحیت‌شان تایید نشده است، امکان اعتراض دارند.

منبع: روابط عمومی شورای نگهبان

خروج از نسخه موبایل