اخبار صنفی

گزارش نماینده کانون وکلای گیلان از جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت

وکلاپرس- وکیل محمود پورعسکری (عضو هیأت مدیره و نماینده کانون وکلای دادگستری گیلان) در گزارشی که برای وکلاپرس ارسال کرده است، پیرامون مباحث مطروحه و مصوبات مجمع عمومی صندوق حمایت توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش وکلاپرس مجمع عمومی عادی صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری روز گذشته مورخ ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن مرحوم جلالی نائینی کانون وکلای مرکز تشکیل گردید.

وکیل محمود پورعسکری اعلام کرد: بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ مهم ترین دستور جلسه ی این نشست بود که با تصویب آن مقرر شد:

بمنظور حفظ ارزش دارایی های صندوق در مقابل کاهش مستمر ارزش پول ملی، هیأت مدیره محترم تا میزان ۸۰۰ میلیارد تومان از دارایی های نقدی اقدام به خرید ملک نمایند. (میزان سرمایه نقدی صندوق سپرده شده نزد بانکها، رقمی بالغ بر ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان می باشد.)

پیشتر نیز در اجرای مصوبه سابق مجمع، تا میزان ۷۰۰ میلیارد تومان از سرمایه نقدی این نهاد، تبدیل به ملک شده است.

میزان افزایش مستمری ماهانه بازنشستگی در سال ۱۴۰۲ به مانند سال جاری، ۲۵ درصد خواهد بود و پیشنهاد افزایش این میزان به رأی گذاشته شد که به تصویب مجمع نرسید.

هم اینک وکلایی که با ۳۵سال سابقه کار بازنشست شوند، حدودا ۱۴ میلیون تومان دریافتی مستمری ماهیانه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

در نطق پیش از دستور امروز، از هیات مدیره محترم صندوق درخواست شد با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود، ضمن رایزنی با بانکهایی که وجوه صندوق نزد ایشان سپرده شده است در صورت امکان شرایط استفاده رایگان از امکانات سخت افزاری ایشان در جهت برگزاری المپیاد ورزشی کانون های وکلای دادگستری فراهم گردد.

همچنین بر ضرورت پیگیری موضوع بروزرسانی و بازنگری در مقررات فعلی حاکم بر صندوق حمایت وکلا در حوزه های متعدد درمانی، رفاهی و حمایتی بعنوان مطالبه و درخواست عموم وکلای دادگستری تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا