سامانه سامع؛ درگاه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین قضایی

وکلاپرس- سامانه سامع قوه قضاییه یا درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه جهت ارتباط سریع و بدون واسطه مردم و به صورت غیرحضوری با قوه قضائیه راه اندازی شده است.

به گزارش وکلاپرس، در سال‌های اخیر و در راستای اجرایی کردن اقتضائات دولت الکترونیک و بهره گیری از سامانه‌های اینترنتی، قوه قضاییه گام‌ها و تدابیر گوناگونی را در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان از جمله سامانه سامع، ارسال لایحه اشخاص حقیقی و … اتخاذ کرده است.

سامانه سامع قوه قضاییه یا درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه، درگاه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین عالی قضایی بوده و شهروندان می‌توانند با ورود به این سامانه و ثبت درخواست خود مشکلات، مسائل و پیشنهاد‌های خود که مربوط به دستگاه قضایی است را ارسال کنند و پاسخ خود را در همین سامانه دریافت کنند.

افرادی که برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند، امکان دارد با مشکلاتی از جمله اطاله دادرسی و عدم انجام صحیح فرآیند دادرسی و… مواجه شوند و به همین منظور سامانه سامع (درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه) به نشانی https://same.eadl.ir راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

شکایات قابل طرح در سامانه سامع

سامانه سامع امکان را به افراد می دهد تا بتوانند شکایات خود را در زمینه های زیر ثبت نمایند.

در هنگام ثبت درخواست در این سامانه شما قادر هستید برای خودتان، فرزند، همسر، مادر، پدر، موکل و فرد تحت قیمومیت درخواست ثبت کنید و داشتن شماره ملی این شخص و شماره تماس آن ها برای ثبت درخواست از طرف آنها ضروری است.

توجه:

خروج از نسخه موبایل