اخبار اسکوداویژه

لیلا رئیسی: روزنه امیدی ایجاد شده است که شاید از طریق مذاکره بتوان مشکل را حل کرد

وکلاپرس ـ دکتر لیلا رئیسی، رئیس کانون وکلای اصفهان، نتایج تعامل و گفت‌وگوی مدیران نهاد وکالت درباره مذاکره با قوه قضاییه را مثبت ارزیابی کرد و از ایجاد روزنه‌های امیدی در این زمینه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، رئیس کانون وکلای اصفهان در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درباره جزئیات جلسه روز گذشته هیأت عمومی اسکودا گفت: بر اساس شنیده‌ها جلسه روز گذشته برای تصمیم‌گیری درباره اجرای بخش‌هایی از آیین نامه جدید‌التصویب لایحه استقلال بود، اما عملاً گزارش روند مذاکرات با مسئولان قوه قضائیه استماع شد و تصمیم‌گیری صورت نپذیرفت.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: قرار بر این شد که روند مذاکرات ادامه بیابد و تلاش‌های بیشتری برای دستیابی به مطالبات کانون‌های وکلا صورت بگیرد.

در همایش همدان تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد

دکتر لیلا رئیسی درباره تصمیم‌گیری و اتخاذ موضع نهاد وکالت درخصوص آیین‌نامه لایحه استقلال افزود: تعاملات با مدیران دستگاه قضا تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و نهایتا در همایش هیأت عمومی اسکودا که قرار است در شهر همدان برگزار شود، درباره این قضیه تصمیم خواهیم گرفت.

وی افزود: گزینه‌های مختلفی درباره رویکرد کانون وکلا نسبت به آیین‌نامه لایحه استقلال مطرح است. یک مورد این است که کانون‌های وکلا همچنان بر غیرقابل اجرا بودن سند مذکور اصرار بورزند. یا اینکه مواد مورد پیشنهاد نهاد وکالت را بپذیرند و مواد دیگر را اجرا نکنند تا اصلاحات لازم صورت بگیرد.

امیدواری نسبی و روزنه‌هایی ایجاد شده است

دکتر رئیسی درباره نتیجه نشست روز گذشته مدیران نهاد وکالت در تهران گفت: تحلیل بنده از شرایط موجود این است که یک امیدواری نسبی هم در هیأت مذاکره کننده و هم (با توجه به گزارش ارائه شده) در مدیران نهاد وکالت ایجاد شده است.

وی افزود: به نظر می‌آید باب گفت‌وگو با قوه قضائیه که پیشتر بسته شده بود، تا حدودی باز شده است و روزنه‌های امیدی پدید آمده است که مشکلات پیرامون آیین‌نامه(مخصوصاً کارآموزان ۹۹، آزمون وکالت و انتخابات کانون‌های وکلا) تا حدود زیادی رفع شود.

بیشتر بخوانید:

این مدیر نهاد وکالت متذکر شد: البته باید بگویم این امید قطعی و قاطع نیست اما امید نسبی ایجاد شده است که مواد مورد انتقاد کانون‌های وکلا حذف یا اصلاح شود.

رئیسی درباره ضرورت برگزای جلسات هیأت عمومی اسکودا بیان کرد: به نظر می‌آید برگزاری این قبیل جلسات مدیران کانون وکلا با یکدیگر جلوی انشقاق کانون ها را می‌گیرد و موجب تحکیم وحدت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا