اخبار

سامانه اکو؛ سامانه شکایت شهروندان و وکلا

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از راه اندازی سامانه اکو (ابلاغ الکترونیک) برای شکایت شهروندان و وکلا در روزهای آینده خبر داده است.

به گزارش وکلاپرس، با وجود اینکه در ماه گذشته (۱۱ تیر ۱۴۰۳) رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات از ارائه طرحی برای ثبت شکایت علیه وکلا از طریق دفاتر خدمات قضایی خبر داده بود، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از راه اندازی سامانه اکو، در هفته آینده خبر داد.

اگر چه جزئیات بیشتری از سامانه اکو (ابلاغ های الکترونیک)، سامانه ای که برای شکایت شهروندان و وکلای دادگستری ارائه شده، اعلام نشده است، اما طبق اعلام رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، شهروندان و وکلا در صورتی که شکایتی داشته باشند می‌توانند به صورت الکترونیک در این سامانه ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی سامانه ابلاغ‌های الکترونیک با عنوان سامانه اکو

حبیب زاده در بخشی از این نشست از راه‌اندازی سامانه ابلاغ‌های الکترونیک با عنوان سامانه اکو خبر داد و گفت: این سامانه از هفته آینده رونمایی خواهد شد و شهروندان و وکلا در صورتی که شکایتی داشته باشند می‌توانند به صورت الکترونیک در این سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: با الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها هر ابلاغی از طریق سامانه ارسال خواهد شد و این امر به سهولت و سرعت امور کمک خواهد کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره پرونده‌های تخلفات انتظامی وکلا اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که کانون‌های وکلا هیچ نظام نظارتی بر عملکرد وکلا ندارد، اما اینگونه نیست و مطابق قانون وکیل دادگستری تحت نظارت قرار دارد و اگر تخلفی مرتکب شود پرونده انتظامی در دادسرا و دادگاه پیگیری و رسیدگی می‌شود.

شایان ذکر است نشست خبری رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ظهر امروز مورخ ١۵ مرداد ماه با محوریت ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در سی و دومین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در سالن جلسات کانون برگزار شد.

یک دیدگاه

  1. سلام من در سامانه شکایت از وکیل اکو ثبت نام کردم ولی اجازه ثبت شکایت نداد زیرا شماره پروانه وکیل را ندارم..در هیج کدام از مدارکم ثبت نکرده..چون بدون سربرگ بدون شماره پروانه بدون کدملی بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا