اخبار

وکیل نیلی: حکم ۱۶ سال حبس علی یونسی و امیرحسین مرادی در تجدیدنظر عیناً تایید شد

وکلاپرس- مصطفی نیلی، وکیل مدافع علی یونسی از تائید حکم بدوی موکل خود و امیرحسین مرادی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از امتداد، وکیل مصطفی نیلی ضمن اعلام تائید حکم بدوی مجموعاً شانزده سال حبس علی یونسی و امیر حسین مرادی در دادگاه تجدید نظر اعلام کرد: اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور را در مراحل بعدی پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

۱۰ سال حبس قابل اجرا خواهد بود

مصطفی نیلی در این باره اظهار داشت: شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران، مستقر در دادگاه انقلاب، عینا حکم بدوی علی یونسی و امیرحسین مرادی را تائید کرد. این دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف در دادگاه بدوی به اتهام تخریب به ۱۰ سال، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی ۵ سال و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر، عینا این حکم را تائید کرده و بر این اساس؛ حکم اشد، یعنی ۱۰ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که ایراداتی وجود داشت که ما در لوایح تجدیدنظرخواهی خود به آن اشاره کرده بودیم. یکی از مهم‎ترین بحث‌ها، ایراد شکلی درباره تغییر عنوان اتهامی است که قواعد شکلی قانون آئین دادرسی کیفری در دادگاه بدوی رعایت نشده بود. با این حال، دادگاه تجدیدنظر به این موضوع نیز توجه نکرده و رای را عینا مورد تائید قرار داد.

اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور را پیگیری می‌کنیم

وکیل مدافع علی یونسی ادامه داد: با توجه به تایید رای اقدام بعدی بحث اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور است که در مراحل بعدی آن را پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه، امیدواریم با توجه به صدور رای قطعی پرونده، موکلین ما از بند امنیتی ۲۰۹ خارج شوند.

نیلی در پایان اظهار داشت: این دو جوان بیش از دو سال است در بند امنیتی ۲۰۹ زندانی بوده‌اند که امیدواریم با توجه به صادر شدن رای قطعی، دست کم علی یونسی و امیرحسین مرادی از این بند خارج و به بند عمومی منتقل شوند.

منبع: امتداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا