اخبار صنفی

مهدخت دامغان پور وکیل محمدقبادلو به دادسرای رسانه احضار شد

وکلاپرس _ وکیل امیر رئیسیان در صفحه توییتر (X) خود از احضار مهدخت دامغان پور (وکیل محمدقبادلو) به دادسرای رسانه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل مهدخت دامغان پور که متفقا با وکیل امیر رئیسیان وکالت پرونده محمد قبادلو (از معترضان سال ۱۴۰۱) را برعهده داشتند، اخیرا در خصوص پرونده موکل سابق خود خواستار مناظره در رسانه با قوه قضاییه ایران در خصوص مسائل مرتبط با پرونده شده بودند.

وکیل مهدخت دامغان پور روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ به دادسرای رسانه احضار شده است.

بیشتر بخوانید:

توییت وکیل امیر رئیسیان

امیر رئیسیان در حساب توییتر خود نوشت:

درباره اجرای حکم قصاص #محمد_قبادلو ما #قوه_قضاییه را به «مناظره در رسانه» دعوت کردیم، قوه قضاییه اما «محاکمه در دادسرای رسانه» را ترجیح داد.

امروز همکارم خانم #مهدخت_دامغانپور احضار شد و مستندات و مدارک مربوطه را ارائه داد.

محمد قبادلو متولد دی‌ماه سال ۱۳۷۸ ساکن شهر پرند، از بازداشتی‌های سال گذشته بود که به اتهام قتل یک مامور نیروی انتظامی به‌ نام فرید کرم‌پور حسن وند و مجروح ‌کردن ۵ مامور، در بامداد سی‌و یکم شهریورماه ۱۴۰۱ دستگیر شد و در تاریخ ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ محاکمه و در نهایت قصاص شد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به اظهارنظرهای وکیل دامغان پور

وکیل دامغان پور که اجرای حکم قصاص محمد قبادلو را خلاف قانون دانسته بود، در مصاحبه ای با پایگاه خبری دید‌بان ایران درباره سیر پرونده موکلش جزئیاتی مطرح کرده و مدعی شده بود: محمد قبل از اینکه این حادثه رخ دهد، داروهای اعصاب و روان بسیار سنگینی را مصرف می‌کرد که چند ماه قبل مصرف داروها را متوقف کرده بود و دچار یک افسردگی حاد شده بود، او مبتلا به اختلال دوقطبی بود که از ۱۴-۱۵ سالگی از وجود این اختلال خبر داشت و تحت درمان بود؛ اما پزشکی قانونی بدون مطالعه سوابق پزشکی محمد اعلام کرد که او دارای سلامت روانی و قوه تمیز است. با این حال نظر پزشکی قانونی و روان‌پزشک زندان در تناقض بود و در نهایت ۵۰ روانپزشک با توجه به وضعیت و سابقه بیماری محمد قبادلو خواستار بررسی مجدد وضعیت سلامت روانی او توسط قوه قضائیه شدند که پاسخی دریافت نشد و اعتراف های قبادلو در زمانی انجام شد که دسترسی به داروهای خود نداشت.

وکیل محمد قبادلو مدعی عدم رعایت عدالت در بررسی پرونده موکلش بوده و ادعا کرده بود: ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ آقای امیر رییسیان و بنده از طرف خانواده محمد قبادلو به عنوان وکیل تعیینی انتخاب شدیم؛ اما به ما فرصت کافی و قانونی برای دفاع ندادند و دو روز پس از اعلام وکالت ابلاغیه آمد که شما از وکالت عزل شدید!

متن مصاحبه وی را اینجا بخوانید.

یک دیدگاه

  1. اول میگید چند ماه قبل مصرف داروها رو متوقف کرده بود بعد میگید در زمان اعتراف کردن دسترسی به داروهاش نداشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا