اخبار

رهبر انقلاب: قضات نباید برای احکام خود به مبانی حقوق بشری غربی استناد کنند

وکلاپرس- رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی و روسای دادگستری های سراسر کشور گفت: قضات نباید برای احکام خود به مبانی حقوق بشری غربی استناد کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، دیدار رئیس و مسئولان ارشد دستگاه قضا صبح امروز (شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در بخشی از بیاناتشان فرمودند: شنیدم که بعضی از قضات محترم در احکام قضایی شان استناد می کند به مبانی حقوق بشری غرب. اون مبانی مبانی نادرستی است خودشان هم که عمل نمی کنند هیچ. نشانه های واضحش در دنیا جلوی چشم همه هست. اما اصلا مبانی مبانی غلطی است. قاضی ما نمی توانند برای حکم خودش استناد کند به غیر قانون داخلی کشور.

 

بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار به شرح ذیل است:

قوه قضاییه باید با شجاعت و بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند.

باید طوری عمل شود که افکار عمومی قوه قضاییه را عدالتخانه تشخیص دهند.

قضات نباید برای احکام خود به مبانی حقوق بشری غربی استناد کنند.

بازدیدهای میدانی رئیس قوه قضاییه مفید و لازم است اما باید همراه با پیگیری باشد تا به نتیجه برسد.

برنامه‌های تلویزیونی خوبی دارد انجام میگیرد و آشنایی میدهد به مردم نسبت به نظرات و آرای نامزدهای گوناگون. من توصیه‌ام این است که این مباحثاتی که آقایان نامزدها در تلویزیون با هم میکنند یا اظهاراتی که میکنند یا در جمع شان یا تک تک، این اظهارات موجب نشود که یک نامزدی برای غلبه بر رقیب حرفی بزند که دشمن‌شاد کند ما را.

حرف دشمن‌پسند زده نشود. این یک نکته‌ی مهمی است. ممکن است گاهی حرفهایی صادر بشود که این، کشور را، ملت را، نظام جمهوری اسلامی را دشمن‌شاد کند، این جایز نیست. حرفهایی که زده میشود حرفهایی باشد که دشمن کشور را، دشمن ملت را، دشمن نظام را خوشحال نکند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا