اخبار قوه قضاییه

رسیدگی به دعاوی علیه دهیاری‌ها، شرکت توزیع نیروی برق، بانک‌های خصوصی و بانک‌های رفاه، تجارت، ملت و صادرات در صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست

وکلاپرس- براساس نامه معاون قضایی امور حقوقی، پیشگیری و پژوهش قوه قضاییه، دهیاری‌ها، شرکت توزیع نیروی برق، بانک‌های خصوصی و بانک‌های رفاه، تجارت، ملت و صادرات ماهیت غیرحقوقی دارند و رسیدگی به دعاوی علیه آنها در صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست.

به گزارش وکلاپرس، براساس نامه معاون قضایی امور حقوقی، پیشگیری و پژوهش قوه قضاییه به معاون خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دهیاری‌ها، شرکت توزیع نیروی برق، بانک‌های خصوصی و بانک‌های رفاه، تجارت، ملت و صادرات ماهیت غیرحقوقی دارند و رسیدگی به دعاوی علیه آنها در صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست.

بیشتر بخوانید:

متن و تصویر نامه در ادامه آمده است.

بسمه تعالی

جناب آقای آقایی
معاون محترم خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه
با سلام و تحیت

احتراماً، همان گونه که مستحضرید؛ دهیاری‌ها شرکت توزیع نیروی برق، بانک‌های خصوصی همچنین بانک‌های رفاه، تجارت، ملت و صادرات، ماهیت غیردولتی دارند و رسیدگی به دعاوی علیه آنها در صلاحیت دیوان‌عدالت‌اداری نمی‌باشد فلذا شایسته است مراتب به نحو مقتضی به دفاتر خدمات الکترونیک ابلاغ شود تا ضمن ارشاد ذی‌نفعان در جهت جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال و تحمیل هزینه به شهروندان و تسریع در امر پاسخگویی، دعاوی مربوطه به مرجع صالحه ارسال گردد.

«توفیق روز افزون حضرتعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

یک دیدگاه

  1. اگر شخصی دادخواست توقیف اموال به طرفیت این قبیل موسسات غیر دولتی ارائه دهد نیازمند سپری شدن مواعد نیست و بنظرم میتوان آنها را و اموالشان را به مزایده گذاشت. نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه نیز براین امر صحه میگذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا